Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorTreinovska, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:15Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85052
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57250
dc.description.abstractDarba autore: Signe Treinovska Bakalaura darba tēma: „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā ”. Darba mērķis – Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošās darbības sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanās procesā. Pētījuma hipotēze ir, ka literārie darbi veicina bērna radošumu, ja tiek atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, konkrētai situācijai un interesēm uzzinot bērnu intereses runājot un uzklausot bērnu viedokli, tādējādi ikdienas nodarbībās izmanto daudzveidīgus metodiskos paņēmienus nodarbībās aktivizējot bērna radošo darbību emocionāli, atbilstošā vidē. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Pirmajā daļā darba autore iepazīstas un analizē R. Bebres, Z. Anspokas, E. De Bono, R. Fišera, I. Kraģa, Dž. Rodari, A. Šponas un citu pedagogu, psihologu, filozofu teorētiskajās atziņas par radošumu, par radošuma veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem atbilstošu vidi un tās likumsakarībām radošuma veicināšanā. Darba otrajā daļā darba autore pamatojoties uz apgūto teoriju veic pētījumu par radošuma veicināšanas iespējām literāro darbu klausīšanās iespējām vecākā pirmsskolas vecuma bērniem pēc izvirzītajiem kritērijiem. Uzsākot pētījumu, darba autore izmanto pētnieciskās darba metodes: novērošanu, sarunas, pedagoģiskā izmēģinājuma nodarbība, rezultātu analīzi. Uzsākot pētījumu autore veicot bērnu vērošanu ar mērķi novērtēt pašreizējo rādītāju līmeni pētījuma sākumā izvirzītajiem kritērijiem. Praktiski darbojoties ar bērniem fiksējot secinājumus par bērnu radošuma sekmēšanu literāro darbu klausīšanās iespaidā. Pētījuma noslēgumā veic secinājumus par pētījumu kopumā un bērna radošuma attīstības līmeni pētījuma beigās pārliecinoties, ka pētījuma gaitā darba autores izvirzītā hipotēze tiek apstiprināta Darba apjoms: 84 lappuses, analizēti 43 literārie avoti. Darbā izmantoti: 14 pielikumi, 19 attēli, 5 tabulas
dc.description.abstractAuthor of the bachelor’s paper: Signe Treinovska Subject of the bachelor’s paper: Promotion of creative activity in the process of perusing literary works in children of older pre-school. Objective of the bachelor’s paper: To explore the possibilities for promoting creative activities of a child of older pre-school age in the process of introducing literary works. The hypothesis of the study is that literary works contribute to the creativity of a child when selected according to the degree of one’s development, specific situations and interests, which are learnt in speaking and listening to children's views, thereby using a variety of methodological techniques in day-to-day lessons to activate the child's creative activity in an emotionally appropriate environment. The paper consists of two parts - a theoretical part and an empirical one. In the first part, the author of the paper takes note and analyses theoretical quotes of R. Bebre, Z. Anspoka, E. De Bono, R. Fisher, I. Kragis, G. Rodari, A.Špona and other educators, psychologists, philosophers on creativity, the development of creativity in an environment suitable to children of older pre-school age and its relationships in promoting creativity. In the second part of the work, the author, on the basis of the theory learned, conducts a study on the possibilities for promoting creativity through listening to literary works for children of the older pre-school age on the basis of the criteria established. When starting a study, the author uses research methods: observation, conversation, a lesson of pedagogic testing, analysis of results, as well as monitors children with a view to assess the current level of indicators for the criteria set out at the beginning of the study and working with children in practice to record conclusions on promoting children's creativity as a result of listening to literary works. At the end of the study, conclusions are drawn on the study overall, as well as the level of development of the child's creativity at the end of the study, making sure that the hypothesis put forward by the author of the paper is confirmed. Volume of the bachelor’s paper: 84 pages, analysis of 43 literary sources. The paper incorporates: 14 attachments, 19 pictures, 5 tables
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectliterārie darbi radošuma sekmētājs
dc.subjectradošuma kritēriji
dc.subjectradošs
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectkreativitāte
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromotion of creative activity in the process of perusing literary works in children of older pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record