Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorVītolberga, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:15Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85056
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57251
dc.description.abstractDarba autore: Linda Vītolberga Bakalaura darba tēma: 1 – 3 gadus vecu bērnu runas aktivizēšana pirkstiņrotaļās. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pamatot 1 – 3 gadus vecu bērnu runas aktivizēšanas iespējas pirkstu rotaļās. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās, empīriskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta, 3 pielikumiem. Tā pirmajā nodaļā autore analizē runas un valodas jēdziena atspoguļojumu zinātniskajā literatūrā, pētīta runas attīstība agrīnajā pirmsskolas vecumposmā. Autore pēta dažādu autoru interpretācijas par runas attīstību un secina, ka mazbērna vecumā runas attīstība ir viens no pamatuzdevumiem, lai bērns vispusīgi attīstītos. Lai sekmētu bērna runas attīstību, nepieciešams mērķtiecīgi papildināt vārdu krājumu, mudināt apgūt skaņu pareizu izrunu, diferencēšanu, pilnveidot stāstītprasmi, veidot valodas sistēmu ar gramatiski pareizu runu. Darba teorētiskajā daļā autore aplūko pirkstu rotaļas kā bērna runas attīstības veicinātājas. Autore secina, ka pirmsskolas vecumā ikdienā regulāri un mērķtiecīgi iekļaujot daudzveidīgas, bērna vecumposmam un interesēm atbilstošas pirkstiņrotaļas, tiek sekmēta pirkstu sīkā motorika, kas veicina ne tikai runas attīstību, bet sekmē bērna attīstību kopumā. Darba empīriskajā daļā autore, pamatojoties uz apgūto teoriju, veic pētījumu par pirkstu rotaļu lomu bērnu runas aktivizēšanā. Pētījumā iesaistīta bērnu grupa, viņu vecāki un pedagogi. Pēc izstrādātiem kritērijiem autore novērtē bērnu runas attīstību. Autore apraksta veikto pedagoģisko darbību bērna runas attīstības sekmēšanai ar pirkstu rotaļu palīdzību. Svarīga loma ir vecāku un citu pedagogu iesaistei šajā procesā. Rezultātā autore apstiprina savu izvirzīto hipotēzi un izstrādā ieteikumus vecākiem un pedagogiem – kā izmantot pirkstu rotaļas bērnu runas attīstības sekmēšanai. Darba apjoms: 61 lpp., analizēti 61 literatūras avoti. Darbā izmantoti: 5 attēli, 6 tabulas, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirkstu rotaļas, izziņas process, pedagoģiskā darbība.
dc.description.abstractAuthor of the work: Linda Vītolberga The topic of the bachelor's thesis: Activation of speech in finger games by children aged 1 – 3 years. Aim of the work: To theoretically find out and practically substantiate the possibilities of speech activation of 1 – 3 year old children in finger games. The work consists of an introduction, theoretical, empirical part, conclusions, bibliography, 3 appendices. In the first chapter, the author analyzes the reflection of the concept of speech and language in the scientific literature, studies the development of speech in the early preschool age. The author studies the interpretations of speech development by various authors and concludes that the development of speech at a young age is one of the basic tasks for a child to develop comprehensively. In order to promote the development of a child's speech, it is necessary to purposefully supplement the vocabulary, encourage the acquisition of correct pronunciation and differentiation of sounds, improve storytelling skills, create a language system with grammatically correct speech. In the theoretical part of the work, the author considers finger games as facilitators of a child 's speech development. The author concludes that the regular and purposeful inclusion of various finger games in the preschool age on a daily basis, appropriate to the child's age and interests, promotes the fine motor skills of the fingers, which not only promotes speech development, but also promotes the child's development in general. In the empirical part of the work, based on the acquired theory, the author conducts a study on the role of finger play in activating children's speech. The study involved a group of children, their parents and teachers. According to the developed criteria, the author evaluates the development of children's speech. The author describes the pedagogical activity performed to promote the development of a child's speech with the help of finger games. The involvement of parents and other educators in this process has an important role to play. As a result, the author confirms his hypothesis and develops recommendations for parents and teachers – how to use finger toys to promote children's speech development. Thesis consists of: 61 pages, 61 analyzed literature sources. Used in the work: 5 figures, 6 tables, 3 appendices. Keywords: finger games, cognitive process, pedagogical activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfinger games
dc.subjectcognitive process
dc.subjectpedagogical activity
dc.subjectpirkstu rotaļas
dc.title1-3 gadus vecu bērnu runas aktivizēšana pirkstiņrotaļās
dc.title.alternativeActivation of speech through fingerplay of 1-3 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record