Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorRoze, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:15Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85065
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57255
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – “Emocionālās attīstības sekmēšana 5-6 gadīgiem bērniem vizuālajā mākslā”. Darba autore – Liene Roze Pētījuma mērķis - pētīt pirmsskolas vecuma bērna emocionālās attīstības sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas procesā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. 1.Teorētiskajā daļā tika pētītas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par bērnu emocionālo attīstību, par emociju veidiem, to raksturojumiem. Pētītas tika atziņas par vizuālo mākslu un to ietekmi uz pirmsskolas vecuma bērna emocionālo attīstību. 2.Empīriskajā daļā tika aprakstīts empīriskais pētījums, kurā, izmantojot novērošanas metodi un pārrunas ar bērniem, atklātas emociju attīstības sekmēšanas iespējas gleznošanā, kā arī datu analīze, kur iegūtie rezultāti tika apkopoti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Darba autores izvirzītā hipotēze pētījuma gaitā apstiprinājās - 5-6 gadīga bērna emocionālās attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā notiks, ja: •bērnam ļauj netraucēti darboties, • tiks radīta pozitīva pedagoģiskā vide •tiks piedāvāti brīvai izvēlei daudzveidīgi materiāli, zīmēšanas tehnikas. Bakalaura darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, divas nodaļas, 7 tabulas, 21 attēls, secinājumi, ieteikumi, 66 izmantotās literatūras un informācijas avoti (10 svešvalodā). Darba apjoms: – 62 lapaspuses. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā attīstība, 5-6 gadīgi bērni, vizuālā māksla, gleznošana.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor’s thesis: “Promoting emotional development for 5-6-year-olds in visual art.” Author of the work – Liene Rose The aim of the bachelor’s is to study the possibilities of promoting the emotional development of a preschool child in the process of visual art. The study consists of two parts, the theoretical part and the empirical part. 1.The theoretical part the findings of teachers and psychologists about the emotional development of children, about the types of emotions, their characteristics were studied and analyzed. Findings about visual arts and their impact on the emotional development of a preschool child were studied. 2.In the empirical part: an empirical study described which, using a follow-up method and interviews with children, revealed possibilities for promoting emotional development in painting, as well as an analysis of data that revealed where the results were collected and presented in tables and charts. The hypothesis put forward by the author of the work during the research was confirmed - the promotion of the emotional development of a 5-6 year old child in the visual arts will take place if: •the child is allowed to operate freely •positive pedagogical environment is created •a variety of materials and drawing techniques will be offered for free selection. Structure of the bachelor’s thesis: Latvian and English annotation, introduction, two chapters, 7 tables, 21 pictures, conclusions, recommendations, 66 sources of literature and information used (10 sources in foreign languages). Job size: – 62 pages. Key words: emotion, emotional development, 5-6-year-olds, visual art, painting.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEmocijas
dc.subjectemocionālā attīstība
dc.subject5-6 gadīgi bērni
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectgleznošana
dc.titleEmocionālās attīstības sekmēšana 5-6 gadīgiem bērniem vizuālajā mākslā
dc.title.alternativePromoting emotional development for 5-6 year old children in visual arts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record