• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-85067-Libiete_Anete_al17042.pdf (726.8Kb)
Author
Lībiete, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Autors Anete Lībiete Bakalaura darba temats Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās Pētījuma mērķis – pētīt agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves iespējas kustību rotaļās Pētījuma hipotēze – agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās būs sekmīga, ja : 1.Tiks ņemts vērā bērnu attīstības posms un tam atbilstošās kustību prasmes. 2.Tiks izmantotas atbilstošas kustību rotaļas. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām - pedagogu un psihologu teorētisko atziņu analīze un empīriskā daļa. Teorētiskā daļa balstās uz tādu autoru, kā I.Dravnieces, D.Lieģenieces, L.Geidānes, I.Bušas, D.Miķelsones, A.Reliņa teorijām, kurās tiek analizēts agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustības, par pamatkustību apguvi un kustību rotaļām. Empīriskajā daļā tiek sniegts darba autores praktiskās darbības apraksts: pamatota metožu izvēle, sniegts pētījuma bāzes apraksts, paskaidrota pētījuma gaita. Pētījumā piedalījās desmit agrīnā pirmsskolas vecuma bērni vecumā no diviem līdz trīs gadiem.. Pētījumā tiek noteikts bērnu pamatkustību raksturojums pirms un pēc pētījuma. Pētījuma norises laikā bērniem tiek sniegta iespēja apgūt pamatkustības caur kustību rotaļām.
 
. Author Anete Lībiete The topic of the bachelo’s thesis Development of early pre school children's fundamendal motor skills through movement games. Objective oh the study – to study the posibilities of learning the basic movement of early preschool children throuhg play Research hypothesis – the acquisition of basic movements by early preschool children will be sucsessful if: 1. The child`s stage of development and appropriate movement skills will be taken into accaunt. 3. Appropriate movements will be used in play. The barchelors`s thesis consists of two parts, the analysis of theoretical findings of the teacher`s and the psyhologist and the empirical part. The theoretical part is based on author such as: I.Dravnieces, D.Liegenieces, L.Geidanes, I.Busas, D.Mikelsones, A.Relina theories, which analyzes the basic movements of n early preschool child, about the acquisition of basic movements and movement games. The empirical part provides a description of the aurhors practical work: a resonable choise of methods, a description of the research base, an explanation of the research. The study included ten early preschool children aged between two and three years. The study determens charcterisctis of childrens basic movements before and after the study. During the course of the study, the child is given the opportunity to learn basic movements trough active play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57256
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV