5-6 gadīgu bērnu uztveres sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolā
Author
Vulfsone, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „5-6 gadīgu bērnu uztveres sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolā” Kvalifikācijas darba autore: Zane Vulfsone. Kvalifikācijas darba vadītāja: Doc. Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Pirmajā nodaļā, analizējot teorētisko literatūru, ir raksturots uztveres jēdziens, 5-6gadīgu bērnu attīstības īpatnības, īpašu uzmanību pievēršot uztveres attīstības likumsakarībām. Otrajā nodaļā, tiek izanalizēta āra nodarbību organizēšanas iespējas pirmsskolā, apskatot mācību vides jēdzienus un pedagoģisko darbību pirmsskolas izglītības kontekstā. Trešajā nodaļā tika aprakstīts veiktais pedagoģiskais pētījums par āra nodarbību izmantošanas efektivitāti, atzīstot, ka āra nodarbības veicina pētījumā iesaistīto bērnu uztveri ja izmantotie uzdevumi ir diferencējami atbilstoši bērnu spējām, zināšanām un rakstura iezīmēm, sniedzot bērniem būt aktīviem darbojoties patstāvīgi vai sadarbībā ar citiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, secinājumiem. Kvalifikācijas darbā ir 50 lpp., 5 tabulas, 7 attēli. 30 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, uztvere, 5-6gadīgi bērni, pirmsskola The topic of the qualification paper: "Promoting the perception of 5-6 year old children in outdoor activities in preschool" Author of the qualification paper: Zane Vulfsone. Scientific advisor: Doc. Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča The first chapter deals with analysis of theoretical literature: the concept of perception, the peculiarities of the development of 5-6-year-old children, special attention was paid to the regularities of the perception development. In the second chapter, the possibilities of organizing outdoor activities in pre-school are analysed, looking at the concepts of learning environment and pedagogical activity in the context of pre-school education. The third chapter describes the pedagogical research on the effectiveness of outdoor activities, recognizing that outdoor activities promote the children’s involved in the study perception if the tasks used can be differentiated according to children's abilities, knowledge and character, enabling children to take part in the activities independently. The qualification paper consists of an introduction, three chapters, conclusions. The qualification paper has 50 pages, 5 tables, 7 figures. 30 literature and information sources. Keywords: outdoor activities perception, 5-6-year-old children, preschool