3-5 gadīgu bērnu uztveres veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
Author
Broka, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu “3-5 gadīgu bērnu uztveres veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā ” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Sintija Broka, darba vadītāja D.Kalēja-Gasparoviča (Dr.paed.). Darba teorētiskajā daļā analizēta 3 - 5 gadus vecu bērnu psihofiziskā attīstība, uztveres būtība un veidi, konkrētāk 3 - 5 gadus vecu bērnu uztveres īpatnības. Studēti un nalizēti teorētiskie avoti par vizuālo mākslu kopējā radošā sistēmā, un tās nozīmi bērna radošās darbības attīstībā un uztveres veicināšanā. Raksturoti vizuālās mākslas mērķi un uzdevumi pirmskolā, kā arī vizuālās mākslas un uztveres mijsakarības, analizējot konkrētas aktivitātes. Darba empīriskajā daļā tiek veikta praktiskā izmēģinājumdarbība, uz teorētiskās ētījuma bāzes izvēlēti uztveres kritēriji pedagoģiskajam vērojumam, apkopotas idejas un izstrādāti plāni vizuālās mākslas rotaļnodarbībām, analizēta bērnu darbība un uztvere šajās nodarbībās, kā arī veikta atkārtota novērošana pēc izstrādātajiem kritērijiem un salīdzināti rezultāti. Kvalifikācijas darbā ir 42 lpp., 9 attēli, 6 tabulas, 42 literatūras avoti, no kuriem: 34 latviešu valodā un 8 angļu. Darbs sastāv no ievada,trīs daļām, secinājumiem un 4 pielikumiem. The qualification work “Promoting the perception of 3-5 year old children in visual arts in preschool.” , was developed by Latvian University of Pedagogy , Psychology and Arts Faculty student Sintija Broka and led by D.Kalēja - Gasparoviča (Dr.paed.). Theoretical part of the paper analyses psychological and physical development of 3-5 year old children, the essence and kinds of perception, in particular the peculiarities of perception of 3- 5 year old children. The aims and tasks of the visual arts at the primary school are described as well as the interconnection between the visual arts and the perception by means of analysing definite activities. The empirical part of the work undertakes practical testing, draws up and summarises the criteria for child observation for visual art, draws up plans for visual art lessons, analyses the performance and perception of children in these lessons, as well as re-observation according to the criteria developed and comparing the results. The qualification paper is written on 42 pages, including 9 pictures, 6 tables, 42 sources of literature, of which: 34 in Latvian and 8 in English. The work consists of introduction, 3 parts, conclusions and 4 annexes.