Pirmsskolas vecuma bērnu priekšstatu par formu veidošanās mācību jomu centros
Author
Pļavinska, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Autors: Nataļja Pļavinska Kvalifikācijas darba nosaukums: Pirmsskolas vecuma bērnu priekšstatu par formu veidošanās mācību jomu centros Kvalifikācijas darba vadītājs: Paed. doc. Dr. Dagnija Vigule Pētījuma mērķis: Pētīt 5-6 gadus vecus bērnus ģeometrisko figūru izpratnes veicināšanas nosacījumus mācību jomu centros. Pētījuma priekšmets: 5-6 gadus vecu bērnu priekšstatu par formu veidošanās Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par pētāmo priekšmetu; 2. Raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības; 3. Organizēt empīrisko pētījumu, analizēt iegūtos rezultātus. Teorētiska daļā aprakstīti pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātiku pirmsskolā un priekšstatiem par ģeometriskam figūrām pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā veiktas praktiskas pedagoģiskas darbības un veikts novērojums par pirmsskolas vecuma bērnu priekšstatu par formu veidošanās mācību jomu centros. Pētījuma laikā tika pārbaudīta un apstiprināta hipotēze, ka pirmsskolas vecuma bērnu izpratne par ģeometriskam figūrām darbojoties mācību jomu centros uzlabojas, ja tiek izstrādātas speciālas nodarbības un didaktiskas spēles, tiks ievērotas vecumposma attīstības likumsakarības un ievērota individuālā pieredze. Kvalifikācijas darba apjoms : 42 lpp., 16 attēli, 4 tabulas, 2 pielikumi, 21 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: priekšstati par ģeometriskam figūrām; pirmsskolas vecuma bērni; mācību jomas centri. The author of the paper: Nataļja Pļavinska The title of the qualification paper: Preschool children's perception of the formation of forms in the study centres The supervisor of the qualification: Paed. doc. Dr Dagnija Vigule Object of research: To study the conditions for promoting the understanding of geometric shapes in 5-6 year old children in study centres. Subject of research: The concept of forms in children 5-6 years old Research tasks: 1. To analyze the theories of pedagogy and psychology scientists about the research subject; 2. To describe the regularities of the development of older pre-school children; 3. To organize an empirical research, to analyze the obtained results. The theoretical part describes the findings of pedagogical and psychological scientists on mathematics in preschool and ideas about geometric shapes for preschool children. In the empirical part, practical pedagogical activities are performed and an observation is made about the perception of pre-school children about the formation of forms in the study centers. During the research, the hypothesis was tested and confirmed that the understanding of preschool children about geometric shapes when working in study centers improves if special lessons and didactic games are developed, the regularities of age development will be observed and individual experience will be observed. Scope of qualification work: 42 pages, 16 illustration, 4 tables, 2 appendices, 21 references. Keywords: notions of geometric shapes; pre - school children; educational centers