• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ārkārtas attālināto mācību ietekme uz izglītības procesa dalībnieku psiholoģisko labizjūtu

Thumbnail
View/Open
299-85074-Ozola_Linda_lo20015.pdf (3.648Mb)
Author
Ozola, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Lindas Ozolas maģistra darbs izglītības vadībā “Ārkārtas attālināto mācību ietekme uz izglītības procesa dalībnieku psiholoģisko labizjūtu” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības zinātņu un pedagoģisko inovāciju nodaļā 2021.gadā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt un izvērtēt galvenās kopīgās skolēnu, vecāku un skolotāju attālināto mācību procesā radušās problēmas, to ietekmi uz psiholoģisko labizjūtu. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz dažādiem zinātniskiem rakstiem, ir apzinātas problēmas, kas radušās attālināto mācību laikā: Pirmā nodaļa raksturo ārkārtas situācijas izraisīto attālināto mācību specifiku. Nākamajās trīs nodaļās tiek analizēta katras mācību procesā iesaistītās dalībnieku grupas (skolēni, skolotāji, vecāki) aktuālākās problēmas, kas ietekmē psiholoģisko labizjūtu attālināto mācību laikā. Pētījuma empīriskajā daļā autore analizē kā attālinātā mācību procesa radītās problēmas ietekmē skolēnu, skolotāju un vecāku psiholoģisko labizjūtu. Krīzes radītās attālinātās mācības radīja jaunus risinājumus izglītošanas procesā, kas papildinās klātienes mācību formas un noderēs arī citiem krīzes apstākļiem nākotnē. Izstrādātais teorētiskais un empīriskais pētījums noderēs valsts izglītības politikas vadītājiem, skolu vadītājiem un skolotājiem. Maģistra darba struktūru veido ievads, četras nodaļas, secinājumi un ieteikumi, un pielikumi.
 
Linda Ozola's master's thesis in educational management “The Impact of Emergency remote Learning on the Psychological Well-Being of Participants in the Educational Process” was developed at the Department of Educational Sciences and Pedagogical Innovation of the University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art in 2021. The aim of the masterʼs thesis is to study and evaluate the main and unifying problems of students, parents and teachers in the remote learning process, their impact on psychological well-being. In the theoretical part of the research, based on various scientific articles, the problems that have arisen during remote learning have been identified. The first chapter describes the specifics of remote learning caused by an emergency. The next three chapters analyze the most pressing issues of each group of participant involved in the learning process (pupils, teachers, parents) that affect the psychological well-being during remote learning. In the empirical part of the research, the author analyzes how the problems of remote learning affect the psychological well-being of students, teachers and parents. The remote learning created by the crisis has created new solutions in the educational process that will complement face-to-face forms of learning and will be useful in other crisis situations in the future. The theoretical and empirical research will be useful for public education policy leaders, school leaders and teachers. The structure of the master's thesis consists of an introduction, four chapters, conclusions and recommendations, and appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57263
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV