Folklora kā līdzeklis 4-5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšanai pirmsskolā
Author
Šikova, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Laura Šikova Studiju darba vadītāja: Dr.paed. Gunta Siliņa-Jasjukeviča Pētījuma temats “Folklora kā līdzeklis 4-5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana pirmsskolā”. Darba struktūra: Ievads, 3 nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts, pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 4 un 5 gadus vecu bērnu iztēles sekmēšanas iespējas pirmskolā, izmantojot folkloru. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmskolā. Pētījuma priekšmets: folkloras 4 un 5 gadus vecu bērnu iztēles sekmēšanai. Pētījuma metodes: teorētiskā metode - literatūras analīze; empīriskās metodes - anketēšana, eksperta atzinumu metode, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pirmajā nodaļā raksturota 4-5 gadīgu bērnu attīstība, izstrādāti iztēles vērtēšanas kritēriji. Otrajā nodaļā raksturots pedagoģiskais process pirmsskolā, analizēts folkloras saturs un metodika bērna iztēles sekmēšanai. Trešajā nodaļā empīriskajā pētījumā tika veikta skolotāju anketēšana un iegūto datu analīze, kā arī, izmantojot eksperta atzinumu metodi kvalitatīvi analizētas 5 bērnu iztēles izpausmes. Pēc skolotāju anketēšanas un eksperta sniegtā atzinuma, tika izstrādāti ieteikumi bērna iztēles sekmēšanai, izmantojot folkloru. Pētījumā secināts, ka 4-5 gadīgu bērnu iztēli sekmīgi var īstenot, ja skolotājs izmanto folkloru un iztēli veicinošus metodiskos paņēmienus. Atslēgas vārdi: pedagoģiskais process pirmsskolā, 4-5 gadīgu bērnu iztēle, folkloras saturs un metodika. Darba apjoms: 50 lpp., 3 tabulas; 3 attēli; 46 literatūras un avoti; 20 pielikumi. Author of the work: Laura Šikova Head of study: Docent Dr. paed. Gunta Silina-Jasjukevich The subject of the study is “Folklore as a means of promoting the imaginations of 4-5-year-olds in preschool” Structure of work: Introduction, Chapter 3, conclusions, list of literature, annexes. The aim of the study is to study in theory and practical ways of promoting the imaginations of children aged 4 and 5 years in pre-school using folklore. Subject of study: Pedagogical process in pre-school. Subject of study: Using Folklore to promote the imaginations of children 4 - 5 years old in pre-school. Study methods: theoretical method of analysis of literature; empirical methods: questionnaire, expert opinion method, pedagogical experiment. The first chapter describes the development of 4-5-year-olds, developing imaginative criteria. The second chapter describes the teaching process in preschool, analyses the content of folklore and methodologies for promoting the child's imagination. In the third chapter, the empirical study carried out an analysis of teachers' questionnaire and data, as well as a qualitative analysis of the imaginations of 5 children using the expert's method. Following the recruitment of teachers and the opinion of the expert, recommendations were developed to promote the child's imaginations through folklore. The study concludes that the imaginations of 4-5-year-olds can be achieved successfully if the teacher learns the specific features of the development of the age stage, folklore units are applied according to the age stage and imaginative techniques are used. Key words: pedagogical process in preschool, imaginations of 4-5-year-olds, folklore content and methodologies. Work volume: 50 pages, 3 tables; 3 pictures; 46 literature and sources; 20 attachments.