Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorFreimane, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:17Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85077
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57266
dc.description.abstractBakalaura darba temats: 2 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļā. Autore: Signe Freimane. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas rotaļās 2 – 3 gadīgiem bērniem. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tika analizētas un salīdzinātas dažādu praktiķu un teorētiķu domas, kas skar pašapkalpošanās prasmju apgūšanu 2 – 3 gadu vecumā. Tika pētīts konkrētā vecumposma psiholoģiskais raksturojums un rotaļu veidi, ko piedāvāt, lai sekmētu bērnu patstāvību un neatkarību no pieaugušā. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā, balstoties uz teorētiskajām atziņām, tika izvirzīti kritēriji, veidotas rotaļas un spēles, kas sekmētu bērnu pašapkalpošanās prasmju apgūšanu. Tika veikta vecāku aptauja, kurā tika noskaidrots: kā viņi vērtē savu bērnu pašapkalpošanās prasmes; kā un vai viņi ir gatavi personīgi iesaistīties šajā procesā. Tika veikta bērnu prasmju vērtēšana pirms un pēc praktiskās daļas. Iegūtie rezultāti tika apkopoti, analizēti un veikti secinājumi un veidoti ieteikumi skolotājiem. Praktiskajā daļā tika pārbaudīta izvirzītā hipotēze: 2 - 3 gadīgiem bērniem pašapkalpošanās prasmes rotaļā tiek veicinātas, ja bērns ir ieinteresēts darboties gan skolotāja vadībā, gan patstāvīgi ar pieejamajiem materiāliem. Izvirzītā hipotēze tika pierādīta, jo bērni gan aktīvi iesaistījās pedagogu piedāvātajās aktivitātēs, gan aizrautīgi un ar interesi darbojās patstāvīgi ar pieejamiem materiāliem. Bakalaura darba apjoms: 69 lpp., 3 tabulas, 27 attēli, 75 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the Bachelor's thesis: Encouraging self-help skills of 2-3 year old children via games. Author: Signe Freimane. Objective of the research: Theoretical analysis and empirical research of the possibilities of encouraging self-help skills via games for 2-3 year old children. This research aims to examine how to encourage self-help skills of 2-3 year old children through various games. The research focuses on two components: how a child engages in the activity offered by the teacher; how a child works individually with the available materials. The Bachelor's thesis consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part of the study analyzes and compares the observations of various practitioners and theorists concerning the development of self-help skills at the age of 2-3 years. The research examine particular age groups psychological characteristics and type of the games to offer by encouraging children's independence from an adult. In the second part, an empirical study was carried out, in which, based on theoretical findings, criteria were established and games created which would encourage children's self-help skills development. Parents survey was carried out. The results show how they evaluate their children 's self - help skills; how and whether they are willing to be personally involved in the process. The children's skills were evaluated before and after the empirical part. The study summarizes and analyzes the obtained results and draws conclusions. Research-based recommendations for teachers were made. In the empirical part, the hypothesis was tested: for 2-3 year olds, self-help skills in the games are encouraged if a child is interested in working both under the guidance of a teacher and independently with the available materials. The hypothesis was supported by the results of this research. The children actively engaged in the activities offered by the teachers and individually worked with the available materials exhibiting great enthusiasm. Bachelor's thesis amount: 69 pages, 3 tables, 27 figures, 75 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpirmsskolēns
dc.title2 - 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļā
dc.title.alternativeEncouraging self-help skills of 2-3 year old children via games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record