Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorBojāre, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:17Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85079
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57268
dc.description.abstractBakalaura darba par tēmu „Sākumskolas skolēnu mācību motivācijas veidošana” autore ir Jekaterina Bojāre - LATVIJAS UNIVERSITĀTES Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (apakšprogramma „Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”) studente. Darbs ir veltīts vienam no aktuālākajām izglītības procesa jautājumiem: pedagogs kā sākumskolas klašu skolēnu mācību motivācijas sekmētājs. Darba autore izstudēja teorētisko, zinātnisko literatūru un dažādu pētījumu rezultātus/secinājumus, kas ir veltīti šim jautājumam. Tika dots skolēnu mācīšanās motivācijas un mācību motīvu jēdzienu raksturojums; noskaidroti sākumskolas skolēnu mācīšanās motivācijas likumsakarības un sekmēšanas faktori; noteikta skolotāja nozīme mācīšanās motivācijas veidošanā. Pamatojoties uz plašu teorētisko materiālu, autore veica sākumskolas 4. klases skolēnu mācīšanās motivācijas izpēti. Šā pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādas pedagoga darbības sekmē jaunāko klašu skolēnu mācīšanās motivāciju. Starp pētījuma uzdevumiem ir pamatot pētījuma dažādu mācīšanās motivācijas metožu izvēli; sniegt X skolas 4. klases skolēnu raksturojumus pētījumu uzsākot un beidzot; veikt skolēnu mācīšanās motivācijas analīzi; izstrādāt un aprobēt paņēmienus pedagoga darbības pilnveidošanai attiecībā uz pamatskolas klašu mācīšanās motivācijas sekmēšanu. Pētnieciskā darba ietvaros autore izstrādāja arī rekomendācijas praktiskam darbam skolā (metodes, paņēmieni u.c.), kas būtu ieteicams pielietot pedagogiem bērnu pozitīvās motivācijas attīstīšanai. Apkopojot pētījuma rezultātus par pedagoga darbību skolēnu mācīšanās motivācijas veidošanā, darba autore ir nonākusi pie secinājumiem: bērnu kognitīvo spēju attīstība ir atkarīga no motīviem, kuri stimulē mācīšanos; mācīšanās motivācija sastāv no vajadzības mācīties, apzinātā mērķa un pamudinājumiem (vajadzības, interese, vērtības, uzdevumi utt.); skolēnu mācīšanās motivācija jāaktivizē tieši jaunākajās klasēs; mācīšanās motivēšanai ir nepieciešama cieša sadarbība starp skolotāju-autoritāti, skolēnu un skolēna vecākiem. Galvenais pētnieciskā darba secinājums pēc autores domām ir tas, ka pedagogs spēj ļoti būtiski sekmēt sākumskolas klašu skolēnu mācīšanās motivāciju, veicināt pozitīvus sasniegumus mācību darbā, kas ir nozīmīgs pamats turpmākajām mācībām citās izglītības pakāpēs – pamatskolā un vidusskolā. Pētījumā ir 66 lappuses; 3 tabulas; 60 literatūras/zinātniski avoti; pielikums ar 13 tabulām un 13 grafikiem.  
dc.description.abstractThe theme of the bachelor work is “Forming of learning motivation in primary classes”. The author of the research - Jekaterina Bojāre - student of University of Latvia, faculty Pedagogy, Psychology and Art (subprogram “Preschool and Primary School teacher”). The research is dedicated to one of the most urgent problems: teacher as a promoter of learning process in prime school. To exam in the problem: - theoretical, scientific literature and different research works were studied; - was given explanation of terms “motivation” and “motive”; - was dedicated the role of teacher in the education process. The aim of the research- to find out what kind of activities promote willing of learning in primary school classes. The tasks of research are: - to justify choice of learning methods; - to give characteristics of x school 4th class students at the beginning and finishing the research; - to analyse the obtained results; - to work out and appro bate methods of motivation; - to give recommendations for practical work at school. Author concludes: - learning motivation is needed to be promoted especially in junior classes; - cooperation is needed between teacher, student and parents; - teacher can deeply influence the motivation of learning in primary classes, what forms base for further education. The work consists of 66 pages, 3 tables, 60 literature/scientific resources, appendix.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsākumskola
dc.subjectmotivācijas veidošana
dc.subjectmotīvi
dc.subjectrekomendācijas
dc.subjectsadarbība
dc.titleSākumskolas skolēnu mācību motivācijas veidošana
dc.title.alternativeForming of learning motivation in primary classes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record