Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorŽguļova, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:18Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85082
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57270
dc.description.abstractMaģistra darba “Neformālās izglītības iespējas jauniešiem ar vidēji smagiem garīgas attīstības traucējumiem” mērķis ir izstrādāt neformālās izglītības programmu pusaudžiem ar garīgās attīstības traucējumiem. Darbs sastāv no teorētiskas un praktiskas daļas. Teorētiskā̄ daļā̄ ir analizēta teorētiskā literatūra par to, kādas ir neformālas izglītības iespējas Latvijā un arī dažādās pasaules valstis, kā arī kādas ir pusaudžu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības. Empīriskajā pētījumā neformālās izglītības programmas koncepcija un saturs. Darba izstrādes laikā tika veikti šādi uzdevumi: 1.Izpētīt pusaudžu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski - psiholoģiskās īpatnības. 2.Izpētīt neformālās izglītības jēdzienus, virzienus un specifiku, tās izmantošanas iespējas pusaudžu ar garīgās attīstības traucējumiem attīstības veicināšanā. 3.Analizēt neformālās izglītības prakses dažādās pasaules valstīs un Latvijā. 4.Apzināt problēmu aspektus neformālās izglītības realizācijas ieviešanai Latvijā pusaudžiem ar garīgās attīstības traucējumiem. 5.Piedāvāt neformālās izglītības programmu pusaudžiem ar garīgās attīstības traucējumiem. 6.Izstrādāt rekomendācijas neformālās izglītības programmas īstenošanai pusaudžiem ar garīgās attīstības traucējumiem. -Pētījumā izmantotas metodes: Teorētiskās literatūras analīze, kontentanalīze, modelēšana, anketēšana, gādājumu analizē.
dc.description.abstractTopic of diploma paper – “Informal education possibilities for teenagers suffering from average to several mental retardation”. The paper has a theoretical and practical part. The theoretical part analyses literature on informal education possibilities in Latvia and different countries around the world, and specific features of pedagogical and psychological work with teenagers suffering from mental retardation. Elaboration of informal education programme for mentally retarded teenagers in N education facility. The following tasks were performed during elaboration of the paper: 1.To study pedagogical and psychological specifics of mentally retarded teenagers. 2.To study concepts, directions and specifics of informal education, possibilities to apply them in work with mentally retarded teenagers to promote their development. 3.To analyse informal education practice in different countries and Latvia. 4.To identify problematic aspects for implementation of informal education in Latvia for mentally retarded teenagers. 5.To offer the informal education programme for mentally retarded teenagers. 6.To elaborate recommendations for application of informal education programme for mentally retarded teenagers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectjaunieši
dc.subjectizglītība
dc.subjectgarīgas attīstības traucējumi
dc.subjectneformāla izglītība
dc.titleNeformālās izglītības iespējas jauniešiem ar vidēji smagiem garīgas attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeInformal Education Possibilities for Teenagers Suffering from Average to Several Mental Retardation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige