3 - 4 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšana didaktiskajās spēlēs
Author
Pumpuriņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšana didaktiskajās spēlēs. Darba autore: Līga Pumpuriņa. Darba vadītāja: Docents Dr. paed Dagnija Vigule. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, didaktiskās spēles, pirmsskola. Pētījuma mērķis - teorētiski un empīriski pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanas iespējas rotaļnodarbībā ar didaktiskajām spēlēm. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: -teorētiskās, -empīriskās. Teorētiskajā daļā ir analizētas pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku un citu autoru atziņas par matemātisko prasmju veidošanos pirmsskolā. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, kura laikā izmantotas tādas empīriskās metodes kā – novērošana un datu analīze, lai atklātu kā didaktisko spēļu izmantošana mācību procesā, veicina 3 – 4 gadīgu bērnu matemātiskās prasmes. Bakalaura darba apjoms ir 58 lapaspuses, tajā iekļauti 19 attēli, 4 tabulas, 4 pielikumi, 65 literatūras avoti. Pētījuma uzdevumi: 1.Apzināt un analizēt pedagogu un psihologu atziņas par 3 – 4 gadīgu bērnu attīstības īpatnībām, izvēlētā temata kontekstā. 2.Analizēt un izvērtēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par didaktisko spēļu nozīmīgumu un pielietošanu bērna matemātisko prasmju veicināšanā. 3.Veikt pētījumu par 3 – 4 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veidošanos didaktiskajās spēlēs. Bachelor Thesis Subject: Promotion of mathematical skills of 3 - 4 year old children in didactic games. The author of paper: Līga Pumpuriņa The tutor of the paper: Dr. paed. Daiga Vigule The key words: Mathematical skills, didactic games, preschool. The purpose of the work: theoretically and empirically study the possibilities of promoting mathematical ideas of 3-4 year old children in play lessons with didactic games. The bachelor's thesis consists of two parts: -theoretical, -empirical. The theoretical part analyzes the findings of pedagogy, psychology scientists and other authors on the development of mathematical skills in preschool. In the empirical part, a research is being conducted, during which such empirical methods as observation and data analysis reveal how the use of didactic games in the learning process promotes the mathematical skills of 3-4 year old children. The diploma paper consists of 58 pages, 19 pictures, 4 tables and 4 appendices, 65 literature sources. Research tasks: 1.To identify and analyze the findings of pedagogues and psychologists on the peculiarities of the development of 3-4 year old children, in the context of the chosen topic. 2.To analyze and evaluate pedagogical and psychological literature on the significance and application of didactic games in the promotion of a child's mathematical skills. 3.Conduct research on the development of mathematical skills of 3-4 year old children in didactic games.