Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorKaudze, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:19Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85094
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57276
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Pašapkalpošanās prasmju veicināšana 1,5-3 gadus veciem bērniem audzināšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Autore: Tatjana Kaudze Ievadā ir raksturota pētījuma aktualitāte un problēma. Aktuālas pašapkalpošanās prasmes: spēja parūpēties pašam par sevi, patstāvīgi apģērbties, paēst, nomazgāt rokas, izraudzīties sev nodarbi un sakārtot vidi ap sevi palīdz bērnam būt neatkarīgam un pārliecinātam par sevi, ātri pielāgoties jauniem apstākļiem, kā arī gūt priekšstatu par ikdienas darbiem un pienākumiem. Bakalaura darba mērķis ir pētīt 1,5-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanos audzināšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām un 8 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek analizētas A. Šponas, I. Jurgenas, D. Lieģenieces, V. Golubinas, Ē. Kalvāna, A. Reana, D. Elkoniņa, A. Auziņa, I. Daknes, S. Deivisas, B. Skibas, S. Deitsas, G. Kreigas, D. Bokuma, B. Isaakas un citu autoru teorētiskās atziņas par 1,5-3 gadus vecu bērnu audzināšanas būtību un saturu, bērna attīstību agrīnajā vecumā, pašapkalpošanās prasmēm un to veicināšanas iespējām. Ir izstrādāti kritēriji un radītāji bērnu pašapkalpošanās prasmēm, kā arī vingrinājumi bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Otrajā nodaļā tiek aprakstīta empīriskā pētījuma gaita par 1,5-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmēm. Pētījumā tika izmantotas empīriskās metodes: bērnu novērošana, vecāku anketēšana, eksperiments. Ir veikta datu analīze. Pētījuma sākumā tika konstatēts, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes ir nepietiekamas. Ikdienā veicot praktiskus vingrinājumus, bērni uzlaboja pašapkalpošanās prasmes. Pētījumā apstiprinājās hipotēze, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes uzlabosies, ja: audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē tiks organizēta sistemātiski; tiks izmantoti daudzveidīgi praktiskai dzīvei nepieciešami vingrinājumi; bērni ikdienā mērķtiecigi apgūs pašapkalpošanās prasmes. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, secinājumi, ieteikumi. Darbs sastāv no 66 lpp., 4 tabulām, 15 attēliem, 77 literatūras avotiem un 11 pielikumiem. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanas prasmes, audzināšana, pirmsskola, praktiskās dzīves vingrinājumi, agrā bernība.
dc.description.abstractThe subject of the bachelor's work - Promotion of self-service skills in the upbringing of 1.5 - 3 years old children in a pre-school educational institution. Author – Tatjana Kaudze The topicality and problem of the research are described in the introduction. Current selfservice skills: the ability to take care of themselves, to dress independently, to eat, to wash their hands, to choose a job and to organize the environment around them, help the child to be independent and confident, to adapt quickly to new circumstances, and to gain an idea of daily work and responsibilities. The aim of the bachelor's thesis is to study the development of selfservice skills of 1.5-3 year old children in the upbringing in a pre-school educational institution. The bachelor's work consists of two chapters and 8 subchapters. In the first chapter are analyzed the theoretical findings of A. Špona, I. Jurgena, D. Lieģeniece, V. Golubina, Ē. Kalvāns, A. Rean, D. Elkonin, A. Auziņš, I. Dakne, S. Davies, B. Skiba, S. Deitsa, G. Craig, D. Baucum, B. Isaac and other authors about the essence and content of upbringing 1.5-3 year old children, the child development in early years, self-service skills and opportunities for their promotion, criteria and indicators for children's self-service skills have been developed, as well as exercises to promote children's self-service skills. The second chapter describes the course of empirical research on self-service skills of 1.5-3 year old children. In the research used 4 empirical methods: observation of children, survey of parents, experiment, data processing and analysis. At the beginning of the research, it was found that children's self-service skills are insufficient. As a result of various practical exercises on a daily basis, children's self-service skills have improved. A research hypothesis was confirmed - children's self-service skills will improve if: the upbringing in a pre-school educational institution will be organized systematically; a variety of exercises necessary for practical life will be used; children will purposefully acquire self-service skills on a daily basis. Structure of the bachelor's work: introduction, two chapters, conclusions, recommendations. The work consists of 66 pages, 4 tables, 15 figures, 77 references and 11 appendices. Keywords: self-service skills, upbringing, preschool, practical life exercises, early childhood
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpašapkalpošanas prasmes
dc.subjectaudzināšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpraktiskās dzīves vingrinājumi
dc.subjectagrā bernība
dc.titlePašapkalpošanās prasmju veicināšana 1,5-3 gadus veciem bērniem audzināšanā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of self-service skills in the upbringing of 1.5 - 3 years old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record