Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorGribuste, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:19Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85097
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57278
dc.description.abstractDarba autore: Liene Gribuste Bakalaura darba tēma: Kritiskās domāšanas attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā Studiju programma: Profesionālā bakalaura studiju programma ‘’Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs’’ Darba zinātniskais vadītājs: Docente Dr. Paed. Inese Freiberga Bakalaura darbā tiek pētīts / analizēts: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna kritiskās domāšanas attīstība. Darba mērķis: Izpētīt kritiskās domāšanas attīstības iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā, sniedzot bērniem iespējas pašiem spriest un analizēt, pieņemt lēmumus un secināt sava lēmuma rezultātu, kā arī izmantojot problēmrisināšanas metodi. Darba uzdevumi: 1. Pētīt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par kritiskās domāšanas būtību, tās attīstību sekmējošiem faktoriem. 2. Izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērna domāšanas attīstību un sekmēšanu. 3. Praktiski pētīt kritiskās domāšanas attīstību risinot un izzinot dažādas problēmsituācijas. Darbs sastāv no: Divām daļām Tā pirmajā nodaļā: Ir pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas izklāsts par kritiskās domāšanas būtību, nozīmi un attīstīšanas iespējām, kā arī par vecākā pirmsskolas vecuma bērna attīstības iezīmēm. Šajā daļā darba autore iekļāva tādus autorus kā R.Šterberg (1995), Z.Rubene (2008), R.Fišers (2005), G.Svence (1998), A.Špona (2004), V.Golubina (2007) Otrajā nodaļā: Veikts un aprakstīts empīriskais pētījums praktiski pedagoģiskā procesā darbojoties ar vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupu. Darba autore balstoties uz izzināto teorētisko bāzi izvirzīja kritiskās domāšanas vērtēšanas kritērijus un uzdevumus kuri varētu veicināt bērna kritiskās domāšanas prasmes. Nodaļas sākumā ir ievietota informācija ar bērnu kritiskās domāšanas prasmēm un nodaļas beigās ievietots kritiskās domāšanas prasmju izmaiņas. Rezultātā: Kopumā izmantojot problēmsituācijas risināšanu kritiskās domāšanas spējas pētāmajā bērnu grupā uzlabojās un darba autores izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Darba apjoms: 55 lappuses Darbā izmantoti: 24 literatūras avoti, pievienots 1 pielikums
dc.description.abstractAuthor of the work: Liene Gribuste Bachelor's thesis topic: Development of critical thinking in the pre-school age Study program: Professional bachelor study program “Preschool and Primary School Teacher” Scientific supervisor: Docent Dr. Paed. Inese Freiberga The bachelor's thesis researches / analyzes: The development of critical thinking of an older preschool child. Aim of the work: To study the possibilities of developing critical thinking in the oldest preschool age, giving children opportunities to judge and analyze themselves, make decisions and conclude the result of their decision, as well as using the problem-solving method. Tasks: 1.To study the theories of pedagogy and psychology scientists about the essence of critical thinking, the factors promoting its development. 2.To find out the development and promotion of the thinking of the oldest preschool child. 3.To practically study the development of critical thinking by solving and finding out various problem situations. The work consists of: Two parts In the first chapter: There is a statement of the theory of pedagogical and psychological scientists about the essence, meaning and developmental possibilities of critical thinking, as well as about the developmental features of the older preschool child. In this part the author of the work included such authors as R.Šterberg (1995), Z.Rubene (2008), R.Fišers (2005), G.Svence (1998), A.Špona (2004), V.Golubina (2007). In the second chapter: An empirical study is carried out and described in a practical pedagogical process working with a group of older preschool children. Based on the learned theoretical basis, the author of the paper put forward criteria and tasks for evaluating critical thinking that could promote the child's critical thinking skills. At the beginning of the chapter there is information with children's critical thinking skills and at the end of the chapter there are changes in critical thinking skills. As a result: In general, using critical problem-solving skills in the research group of children improved and the hypothesis put forward by the author of the work has been confirmed. Thesis paper consists of: 55 pages Used in the work: 24 literature sources, 1 appendix is added
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectproblēmrisināšana
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectkonstruktīvisms
dc.titleKritiskās domāšanas attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeDevelopment of critical thinking in older preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record