4 – 5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana kustību rotaļās
Author
Radziņa, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Agita Radziņa Bakalaura darba temats: „4 – 5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana kustību rotaļās”. Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot kustību rotaļas izmantošanas nosacījumus 4 – 5 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstības veicināšanā. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar socializācijas jēdzienu un tā būtību. Tiek vērsta uzmanība uz 4 – 5 gadus vecu bērnu personības attīstību pētot vecumposma likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Šajā nodaļā tiek aprakstīta bērna sociālo prasmju pilnveidošana un attīstīšana veidojot redzējumu par apkārtēju pasauli. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar kustību rotaļu palīdzību var veicināt 4 – 5 gadu vecuma bērnu sociālo prasmju attīstību. Tika izvērtēts bērnu sociālo prasmju līmenis gada sākumā, sākot apmeklēt pirmsskolu un gada beigās. Sociālo prasmju attīstība tika sekmēta ar kustību rotaļu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu sociālās prasmes tiks sekmētas un būs iespēja iesaistīties dažādās kustību rotaļās. Skolotāja uzdevums ar cieņu un izpratni izturēties pret bērnu rotaļām, kā arī risināt radušās problēmsituācijas. Atslēgas vārdi: socializācija, sociālās prasmes, rotaļa, kustību rotaļa Bakalaura darbs sastāv no 63 lapaspusēm, 3 tabulām, 6 attēliem, 2 pielikumi. Izmantoti 58 informācijas avoti. Bachelor's work author: Agita Radziņa Bachelors work theme : “Promoting the social skills of 4-5 year old children in movement games” Purpose of the work: Theoretically and practically find out conditions for the use of movement games in promoting development of social skills of 4-5 year old child. First Chapter is acquainted with the concept and essence of socialization. In Second Chapter empirical study was conducted that with help of movment games there is possible to develop 4-5 years old children social skills. There were evaluated children social skill level started attending preschool year and in end of learning year. Development of children social skills was promoted with help of movement games and in end of study was performed a comparative analysis. In the empirical part confirmed hypothesis, considering nominate conditions that children social skills will be promoted and there will be an opportunity to participate in various movment games. Teachers task is with respect and understanding behave against childrens games, and also solve problem situations. Bachelor's work consists of 63 pages, 3 tables, 6 pictures, 2 attachments. 58 sources of information used.