Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorKrūskopa, Laine
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:22Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85138
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57299
dc.description.abstractAttīstoties digitālās tehnoloģijas ierīcēm, bērni savu brīvo laiku cenšas aizpildīt ar datora, planšetes vai telefona starpniecību. Bakalaura darbs “Pirkstu sīkās motorikas attīstības veicināšana 6 gadīgiem bērniem pedagoģiskajā procesā” tika izstrādāts ar mērķi pētīt 6 gadīgu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības iespējas pedagoģiskajā procesā, izmantojot pētījumam atlasītas rotaļas. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras atziņas par pedagoģiskā procesa saturu un tā organizēšanu pirmsskolā, par bērnu fizisko attīstību, par pirkstu sīkās motorikas saistību ar runas attīstību un roku - acu koordināciju nozīmību. Izstrādāti vērtēšanas kritēriji, to rādītāji un līmeņi. Atlasītas daudzveidīgas pirkstu sīkās motorikas rotaļas un aprakstīts to saturs. Izvēlētas atbilstošas rotaļas pētāmās grupas bērniem, lai pierādītu izvirzīto hipotēzi. Empīriskajā daļā, balstoties uz teorētiskajām atziņām, veikts pētījums par pirkstu sīkās motorikas attīstību sešgadīgiem bērniem pedagoģiskajā procesā. Iegūts apstiprinājums par pirkstu sīkās motorikas saistību ar runas attīstību. Iegūtā informācija apkopota un analizēta. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās, jo izmantojot individuālu pieeju, diferencētus uzdevumus, sešgadīgu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstība, ir sekmīga. Bakalaura darbā ir 64 lapaspuses, ievietotas 17 tabulas un 14 attēli. Literatūras un avotu sarakstā ir 43 vienības.
dc.description.abstractThe bachelor's thesis “Promotion of fine motor skills for 6-year-old children in the pedagogical process” was developed with the aim to study the possibilities of fine motor development of 6-year-old children in the pedagogical process using toys selected for the study. The introduction describes the topicality and problem of the research. There is an insight into the theoretical, methodological and pedagogical approaches. It is stated that with the development of digital technology devices, children try to fill their free time with the help of a computer, tablet or telephone, but this does not promote the fine motor skills of the fingers. The first part of the bachelor 's thesis analyzed the findings of the pedagogical and psychological literature on the content of the pedagogical process and its organization in preschool, on children' s physical development, the relationship between finger fine motor skills and speech development and the importance of hand - eye coordination. Evaluation criteria, their indicators and levels have been developed. Various small finger motor toys have been selected and their contents have been described. Appropriate games for the children of the study group were selected to prove the hypothesis. In the empirical part, based on theoretical findings, a study on the development of fine finger motor skills in six-year-old children in the pedagogical process is performed. Confirmation of the connection between the fine motor skills of the fingers and the development of speech has been obtained. The obtained information was collected and analyzed. The hypothesis put forward for the study was confirmed because, using an individual approach, differentiated tasks, the development of fine motor skills in the fingers of six-year-old children is successful. The bachelor's thesis has 64 pages, including 17 tables and 14 pictures. The list of literature sources includes 43 items.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPirkstu sīkā motorika
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subject6 gadīgi bērni
dc.subjectPirkstu sīkā motorika
dc.titlePirkstu sīkās motorikas attīstības veicināšana 6 gadīgiem bērniem pedagoģiskajā procesā"
dc.title.alternativeDevelopment of fine motor skills in 6 year old pupils throughout the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record