Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorJansone-Stepānova, Gunita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:22Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85144
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57300
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu rakstītprasmju veidošanās praktiskās darbībās pirmsskolā. Bakalaura darba autore: Gunita Jansone – Stepānova Darba gaitā tika pētīta pirmsskolas bērnu rakstītprasmju veidošanās praktiskās darbībās. Tika veikta 4 – 5 gadus vecu bērnu roku sagatavotības analīze pētījumu sākuma un beigu posmos, iegūtie rezultāti atspoguļoti grafiski un skaitliski. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt sīkās motorikas nozīmi rakstīt prasmju apguvē 4 – 5 gadus veciem bērniem. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par sīkās motorikas nozīmi rakstīt prasmju apguvei. 2.Raksturot 4 – 5 gadīgu bērnu attīstību saistībā ar pētāmo tematu. 3.Teorētiski izzināt bērnu mācīšanās procesa organizāciju pirmsskolā. 4.Veikt pētījumu par bērnu rakstītprasmes veicināšanu izmantojot sīkās motorikas attīstības veicinošus vingrinājumus un uzdevumus. Pētījuma hipotēze: rakstītprasmju apguve tiek veicināta, ja pedagoģiskajā procesā tiek piedāvāti dažādi sīkās motorikas attīstību veicinoši vingrinājumi, ievērojot pakāpenības principu, veidojot mērķtiecīgi un sistemātiski organizētas rotaļnodarbības sīkās muskulatūras attīstības veicināšanai. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās – pedagogam, ievērojot visus nosacījumus, veiksmīgi izdevās veicināt bērnu rakstītprasmes un nostiprināt sīko pirkstu un plaukstas motoriku. Iekļaujot ikdienas nodarbībās dažādus vingrinājumus, uzdevumus un rotaļas, ievērojot bērnu individuālo tempu un prasmes, veiksmīgi tiek sagatavota bērnu roku un pirkstu sīkā motorika. Bakalaura darba empīriskais pētījums sastāv no trim daļām: •Pedagoģiskais novērojums. •Pedagoģiskas izmēģinājuma darbības. •Iegūto rezultātu analīze. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, rakstītprasmes, spēles, tehnoloģijas mācību joma. Darba apjoms: 70 lapaspuses, darbu ilustrē 4 tabulas, 2 attēli, 26 pielikumi, darbā izmantoti 65 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor's thesis: Development and practical activities for writing skills of middle-aged pre-school children. Author of the bachelor's thesis: Gunita Jansone - Stepānova During the research, the development of preschool children's writing skills in practical activities was studied. An analysis of the hand readiness of 4-5 year old children was made in the start and final stages of the research, the results obtained in the process were presented graphically and numerically. The aim of the thesis: to theoretically substantiate and practically test the importance of fine motor skills in the acquisition of writing skills in 4-5 year old children. To reach the thesis objective the following tasks were set: 1. To analyze the pedagogical and psychological literature on the importance of fine motor skills for the acquisition of writing skills. 2. To describe the development of 4-5 year old children in relation to the research topic. 3. To theoretically find out the organization of children's learning process in preschool. 4. To carry out research on the promotion of children's literacy using exercises and tasks that promote the development of small motor skills. The hypothesis of the research: the acquisition of writing skills is promoted if in the pedagogical process various exercises promoting the development of small motor skills are offered, observing the principle of gradation, creating purposeful and systematically organized games to promote the development of small muscles. The hypothesis was confirmed - the teacher, observing all the conditions, successfully managed to promote children's writing skills and strengthen the motor skills of the little finger and wrist. By incorporating various exercises, tasks and games into daily activities, taking into account the children's individual pace and skills, the fine motor skills of children's hands and fingers are successfully prepared. The practical research of the bachelor's thesis consists of three parts: • Pedagogical observation. • Pedagogical pilot activities. • Analysis of the obtained results. Keywords: fine motor skills, writing skills, games, technology. The diploma consists of: 70 pages, the work is illustrated by 4 tables, 2 images, 26 appendices, 65 literature sources are used in the work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectrakstītprasmes
dc.subjectspēles
dc.subjecttehnoloģijas mācību joma
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu rakstītprasmju veidošanās praktiskās darbībās pirmsskolā
dc.title.alternativeDevelopment and practical activities for writing skills of middle-aged pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record