Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorFedorenko, Kerija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:23Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85153
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57306
dc.description.abstractBakalaura darbs: “Radošā rotaļa – līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas sekmēšanai” Bakalaura darba mērķis: Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veidošanos radošajā rotaļā. Bakalaura darba uzdevumi: analizēt dažādu autoru teorētiskās atziņas par runu un valodu; izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veidošanās nosacījumus; teorētiski un praktiski pētīt dialogrunas prasmju sekmēšanas iespējas radošajā rotaļā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā - tiek teorētiski raksturota bērnu valodas un runas attīstība, analizēti vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības galvenie uzdevumi un aprakstīta radošā rotaļa kā dialogrunas prasmju sekmētāja. Empīriskajā daļā – tiek atklāts veiktais pētījums. Ir atspoguļota bērnu dialogrunas veidošanās izpēte rotaļu procesā: sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti kritēriji bērnu dialogrunas attīstības vērtēšanai, sniegts bērnu dialogrunas raksturojums pētījuma sākumā un beigās. Ir aprakstītas daudzveidīgas rotaļas, kas uzskatāmi parāda bērnu dialogrunas veidošanos un attīstību. Iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka rotaļas sekmē bērnu dialogrunas veidošanos, ja tām pedagoģiskajā procesā tiek atvēlēts pietiekami daudz laika un ja skolotājs motivē un netieši iesaistās sarunas uzturēšanā. Bakalaura darba apjoms – darbs sastāv no 58 lapām, 16 attēliem, 4 tabulām, 1 pielikuma. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido 65 vienības latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: runa, valoda, dialogruna, rotaļa, radošā rotaļa, vecākā pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractBachelor’s thesis: “Creative play – a tool for older preschool children dialogue facilitation”. The aim of the Bachelor’s thesis: To study dialogue formation in creative play of older preschool children. The tasks of the Bachelor’s thesis: to analyze the theoretical knowledge of different authors about speech and language; to inquire about the conditions of dialogue formation of older preschool children; to study theoretically and practically the possibilities of promoting dialogue skills in creative play. The thesis consists of two parts – the theoretical part and the empirical part. In the theoretical part – the development of children’s language and speech is described theoretically; the main tasks of older preschool children are analyzed and creative play as a facilitator of dialogue skills is described. In the empirical part – the accomplished study is revealed. The research of children’s dialogue formation in play process is reflected: the methodological substantiation of the research is provided, criteria for evaluation of development of children’s dialogue are developed, and a description of children’s dialogue at the beginning and end of the study is provided. Various games are described that clearly show the formation and development of children’s dialogue. The obtained results are analyzed and presented in tables and diagrams. In the course of the research, the proposed hypothesis that games promote children’s dialogue is confirmed, if they are given enough time in the pedagogical process and if the teacher motivates and indirectly participates in the conversation. The volume of the Bachelor’s thesis: The thesis consists of 58 pages, 16 figures, 4 tables, 1 appendix. The list of literature and sources used consists of 65 units in Latvian, English and Russian. Key words: speech, language, dialogue, play, creative play, older preschool children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRuna
dc.subjectValoda
dc.subjectDialogruna
dc.subjectRotaļa
dc.subjectRadošā rotaļa
dc.titleRadošā rotaļa – līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas sekmēšanai
dc.title.alternativeCreative play – a tool for older preschool children dialogue facilitation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record