Show simple item record

dc.contributor.advisorPoiša, Mārīte
dc.contributor.authorHamane, Undīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:23Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85156
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57309
dc.description.abstractPētījuma mērķis: pētīt un analizēt adaptācijas sekmēšanas iespējas 1. klasē. Uzsākot skolas gaitas, bērna dzīve krasi izmainās. Sākumskolas pirmajā klasē jāapgūst jauna sociālā loma – skolēns. Skolēnam ir jāpielāgojas jaunam dienas režīmam, jāpakļaujas noteiktai kārtībai, jākomunicē ar vienaudžiem un pieaugušajiem, kurus bērns iepriekš nav pazinis. Lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem, nepieciešama gribas piepūle, kas prasa zināmu psihoemocionālu briedumu. Bērnam ir jādod laiks un jārada piemēroti apstākļi, lai mācīšanās nekļūtu par smagu apgrūtinājumu. Šajā laikā, adaptācijas periodā, pedagogi ciešā sadarbībā ar vecākiem nodrošina bērnam individuālu atbalstu, kas atbilst viņa konkrētajām vajadzībām. Bērnu sagatavotības līmenis ir atšķirīgs, tāpēc sākumskolotājiem, kas darbojas ar bērniem adaptācijas periodā jāpārzina vecumposma attīstības īpatnības un jālieto daudzveidīgi metodiskie paņēmieni, lai 1,5 -2 mēnešu laikā bērns adaptētos sākumskolā. Bakalaura darba autore pētījumā apstiprina hipotēzi: bērns labāk adaptējas 1. klasē, ja: •pedagogs pārzina jaunākā skolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības; •tiek ņemtas vērā bērna individuālās vajadzības, intereses un pieredze; •tiek izmantotas daudzveidīgas metodiskas pieejas adaptācijas sekmēšanai. Autore secina, ka skolotāja un vecāku sadarbībai ir būtiska loma, pieaugušo sadarbība adaptācijas periodā ietekmē skolēna turpmāko mācību darbu visā izglītošanās periodā. Darbs ir noderīgs informācijas avots studentiem, pedagogiem, vecākiem, un citām personām, kas iesaistītas sākumskolēnu audzināšanā.
dc.description.abstractThe aim of the research: to study and analyze the possibilities of improving adaptation in the 1st grade. At the beginning of school, a child's life changes dramatically. In the first grade of primary school, a new social role must be acquired - a student. The student has to adapt to a new daily routine, follow certain procedures, communicate with peers and adults that the child has not known before. Adapting to new conditions requires a effort of the will, which requires a certain psycho-emotional maturity. The child must be given time and appropriate conditions so that learning does not become a serious burden. During this period of adaptation, educators, in close cooperation with the parents, provide the child with individual support that meets his or her specific needs. The level of preparedness of children is different, so primary teachers who work with children during the adaptation period must know the specifics of the development of the age group and use a variety of methodological techniques in order for the child to adapt to primary school within 1.5 to 2 months. In the research, the author confirms the hypothesis: a child adapts better in the 1st grade if: •the teacher knows the principles and specifics of the development of the youngest children of the school age; •the child's individual needs, interests and experience are taken into account; •diverse methodological approaches are used to facilitate adaptation. The author of the bachelor's thesis concludes that the cooperation of the teacher and parents plays an important role, the cooperation of adults during the adaptation period influences the student's further studies throughout the period of education. The work is a useful source of information for students, teachers, parents, and others involved in teaching primary school students.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsākumskolēns
dc.subjectadaptācija
dc.subjectsagatavotība
dc.subjectmetodes
dc.subjectrezultāti
dc.titleAdaptācijas sekmēšanas iespējas 1. klasē
dc.title.alternativeTHE POSSIBILITIES OF PROMOTING ADAPTATION IN CLASS 1
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record