Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorRiekstiņa, Paula
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:24Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85159
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57312
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Emocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolā Darba autore: Paula Riekstiņa Studiju programma: Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs Zinātniskā vadītāja: Prof. Dr.psych. Tija Zīriņa Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process sākumskolā Pētījuma priekšmets: Bērnu emocionālā vardarbība Pētījuma mērķis: Analizēt emocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolā Pētījuma jautājums: Ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem vissekmīgāk var novērst skolēnu emocionālo vardarbību klasē? Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskās daļas 1.nodaļā tiek analizēta informācija par emocionālo vardarbību, tās veidiem un sekām. Tiek meklēti un analizēti pedagoģiskie paņēmieni emocionālās vardarbības novēršanai. Teorētiskās daļas 2.nodaļā, balsoties uz psihologu atziņām un pētījumiem tiek analizēti dažādi literatūras avoti, to pieejamā informācija par attīstības likumsakarībām jaunākajā skolas vecumā. Praktiskajā daļā ir analizēta pētījumu metožu atlase un pētījuma organizācija. Šajā nodaļā ir sniegts pētāmās mērķauditorijas (skolēnu) raksturojums, izstrādāti kritēriji, lai noskaidrotu vai šajā klasē var novērot emocionālo vardarbību, kā arī, lai pēc tam varētu šo emocionālās vardarbības veidu novērst, tiek aprakstīta pētījuma norise. Atslēgas vārdi: emocionālā vardarbība sākumskolā, vardarbības novēršana, attīstības likumsakarības jaunākajā skolas vecumā Bakalaura darba apjoms: Darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 62 lappuses. Tajā ir iekļautas 5 tabulas un 8 attēli, kā arī 3 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 38 literatūras avoti.
dc.description.abstractBachelor thesis topic: Possibilities of preventing emotional violence in primary school Author: Paula Riekstiņa Study programme: Primary and preschool teacher Supervisor: Prof. Dr. psych. Tija Zīriņa Object of the thesis: Pedagogical process in primary school Subject of the thesis: Emotional child abuse Aim of the thesis: To analyse the possibilities of preventing emotional abuse in primary school Question of the thesis: With what pedagogical techniques one can most effectively prevent emotional child abuse amongst classmates? The thesis consists of two parts - theoretical and practical. The first chapter of the theoretical part analyses the information available on emotional abuse, it’s types and possible outcomes. Different pedagogical techniques on preventing emotional abuse are searched for and analysed as well. The second chapter of the theoretical part analyses different sources and information available about regularities of development in the youngest school age (primary school), based on findings and research of psychologists. Practical part analyses the methodologies and organisation of the thesis. This chapter presents a description of the focus group – youngest school age children. Criteria is developed to determine whether particular class in primary school shows signs of emotional abuse. Said criteria is later used to prevent the specific type of emotional abuse. Keywords: emotional abuse in primary school, abuse preventation, regularities of development in the youngest school age. Bachelor’s thesis includes: The work consists of 3 chapters, it’s volume is 62 pages. It includes 5 tables and 8 images, as well as 3 attachments. 38 literature sources were used in the development of the bachelor’s thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEmocionālā vardarbība sākumskolā
dc.subjectVardarbības novēršana
dc.subjectAttīstības likumsakarības jaunākajā skolas vecumā
dc.subjectPedagoģiskie paņēmieni
dc.titleEmocionālās vardarbības novēršanas iespējas sākumskolā
dc.title.alternativePossibilities of preventing emotional violence in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record