4-gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana pedagoģiskajā procesā
Autor
Liepiņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums ir “4-gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana pedagoģiskajā procesā”, darba autors Madara Liepiņa. Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 4-5 gadu bērnu stāstītprasmes sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Stāstītprasmes veicināšanai pirmsskolas vecumā ir ļoti liela nozīme. Ir aktuāli jau pirmsskolas periodā attīstīt bērna runu – stāstītprasmi, jo bērns ar attīstītu runu viegli veido saskarsmi ar citiem vienaudžiem un pieaugušajiem. Darba teorētiskajā daļā autore analizē pedagogu I.Freibergas, I.Stangaines, R.Kaņepējas, Ž.Piažē, R.Bošas, S.Tūbeles, Ļ.Vigotska un D.Dzintares u.c. autoru atziņas par šī vecuma bērna valodas īpatnībām. Tiek noskaidrota stāstītprasmes būtība un nozīme. Kā arī tiek analizēta zinātniskā literatūra par 4-5 gadu vecu bērnu attīstības iezīmēm un analizētas stāstītprasmes veicināšanas metodes pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā pētījumā autore pēta 4-5 gadu vecu bērnu stāstītprasmes līmeni un pārbauda vai stāstītprasme pēc uztveres tiek sekmēta, ja pirms stāstījuma veidošanas notiek izpētes process un bērnam ir iespēja uztverto ar sajūtām apzīmēt valodā. Empīriskā izpēte apstiprina, ja bērns iepazīst objektu vai parādību ar savām maņām un paplašina savu vārdu krājumu, tas palīdz veidot stāstījumu pēc uztveres. Bakalaura darba struktūra – darbam ir 50 lapas, 3 attēli, 4 tabulas, 30 izmantotās literatūras un avoti, 6 pielikumi. The title of the bachelor's thesis is"Promotion of 4-year-old children's storytelling skills in the pedagogical process", author of the work Madara Liepiņa. Purpose of the work: Theoretically and practically explore the possibilities of promoting the storytelling skills of children of 4-5 years in the pedagogical process of preschool. Promoting storytelling skills in preschool is very important. It is topical to develop a child's speech – narrative skills already during the preschool period, because a child with developed speech easily forms contact with other peers and adults. In the theoretical part of the work, the author analyses the conclusions of teachers I.Freiberga, I.Stangaine, R.Kaņepāja, Ž.Piažē, R.Bosha, S.Tūbele, Ļ.Vigotska and D.Dzintare and others. on the peculiarities of the child's language of this age. The nature and meaning of the storytelling skills are clarified. As well as scientific literature on the development features of children aged 4-5 years is analyzed and methods of promoting storytelling skills in the pedagogical process of preschool are analyzed. In the empirical study, the author studies the level of storytelling skills of children aged 4-5 years and examines whether the narrative is promoted by perception if the research process takes place before the narrative is created and the child has the opportunity to label the perceived with feelings in language. Empirical research confirms that if a child gets to know an object or phenomenon with his senses and expands his vocabulary, it helps to form a narrative by perception. The structure of the bachelor's thesis – the work has 50 pages, 3 images, 4 tables, 30 literatures and sources, 6 annexes.