• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļa radošās darbības sekmēšanai bērniem pirmsskolas vecumā

Thumbnail
View/Open
299-85171-Zirgele_Merija_mz17039.pdf (1.105Mb)
Author
Zirģele, Mērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Rotaļa radošās darbības sekmēšanai bērniem pirmsskolas vecumā Darba autore: Mērija Zirģele Darba apjoms: Darbs sastāv no 47 lpp. Izmantoti 46 informācijas avoti. Pievienoti 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pamatot rotaļu izmantošanu vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošo spēju attīstīšanai. Pētījuma jautājums: Kādi ir būtiskākie nosacījumi rotaļai kā bērnu radošo spēju attīstības sekmētājai? Darba pētījuma bāze: Palsmanes pagasta PII 5 – 6gadus veci bērni (tika novērots 21 bērns) un 5 pedagogi. Darba izstrādes gaitā tika novērots, ka pateicoties izglītības procesa apvienošanai ar rotaļu vadīšanu, bērniem ir iespēja ne tikai nostiprināt iegūtās zināšanas, demonstrēt visu prasmju klāstu, bet arī sajust savu nozīmi, publiski prezentējot radošās darbības rotaļu aktivitātēs.
 
Title: Play to improve creativityfor preschool children Author: Mērija Zirģele Work scope:This work consists of 47 pages. Used 46 sources of information. Attached 2 annex. The study aims:Theoretically and practically justify the use of toys for the development of creative abilities of senior preschoolers. What are the most important conditions for play as a contributor to the development of children's creative abilities? Palsmanes parish PII 5 – 6 years old children (21 child was observed) and 5 educators. In the course of the development of the work, it was noticed that thanks to the combination of the educational process with play management, children have the opportunity not only to consolidate the acquired knowledge, demonstrate the entire range of skills, but also to feel their own importance, publicly presenting creative activities in play activities.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57322
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV