Seksuālā izglītība pamatskolā kā pusaudžu veselībpratības veicinātaja
Автор
Krampāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā bakalaura darbā tiek pētīts pusaudžu veselībpratības fenomens un pusaudžu viedoklis par seksuālo izglītību pamatskolā kā arī analizētas divas ekspertintervijas. Seksuālā veselība ir viena no pusaudžu veselībpratības komponentēm, kas netiek pietiekami ņemta vērā Latvijas obligātās pamatizglītības programmas ietvaros. Šī temata aktualitāte pamatojama ar Skola2030 seksuālās izglītības trūkumu obligātajā pamatizglītības programmā. Pētījumā ir izvirzīta viena hipotēze- Pastāv mijsakarības starp seksuālo izglītību un pusaudžu veselībpratību. Bakalaura darbā ir trīs galvenās nodaļas- divas teorētiskās daļas, kur skatītas teorijas par veselībpratību, pusaudžu veselībpratību un seksuālo izglītību, analizēti pētījumi, seksuālās izglītības attīstība Latvijā un ar to saistītā dokumentācija, kas skar seksuālās veselības apguvi; analizēti divi obligātās pamatizglītības programmas paraugi un analizēta pasaules valstu seksuālās izglītības politika; trešā nodaļa ir empīriskās daļa – šī pētījuma metodoloģijas raksturojums, ekspertinterviju un iegūto datu analīze). Dati tika iegūti, izmantojot skolēniem sniegtās aptaujas anketas. This bachelor’s thesis studies the phenomenon of adolescent health literacy and researches the opinion of teens on sexual education in elementary school. There are also two expert interviews analyzed within the thesis. Sexual education is one of the components of health literacy that is not enough taken into account within the framework of the Latvian compulsory primary education program. The importance of the topic is justified by the lack of “Skola2030” sexual education introduced in the compulsory basic education program. There is one hypothesis that has been put forward in this thesis - there is a link between sex education and adolscent health literacy. The thesis consists of three chapters: Two theoretical chapters in which different theories of health literacy, adolescent health literacy; sexual education are considered, research on the topics has been analyzed, as well as the development of sexual education in Latvia and documentation related to sexual education has been analyzed; Two samples of the compulsory primary education program as well as sexual education policies of other countries are analyzed; empirical chapter which includes description of the methodology of this research, analysis of expert interviews and the data that has been obtained. Data used in the thesis has been obtained by questionnaires provided to adolescent students.