Izglītības iestādes “X” skolotāju motivācija darbam attālinātu mācību kontekstā
Автор
Vojevodova, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats: Izglītības iestādes “X” skolotāju motivācija darbam attālinātu mācību kontekstā. Darba mērķis: Pamatojoties uz teorētiskajām atziņām un aptauju rezultātiem par pedagogu motivāciju attālināto mācību laikā, izstrādāt X izglītības iestādes vadībai ieteikumus skolotāju motivācijas sekmēšanai. Darba pirmajā daļā teorētiski tiek pētīta skolotāju iekšējā motivācija izvēlēties skolotāja profesiju un tie ārējie motivējošie stimuli, kas pastiprina skolotāju iekšējo motivāciju turpināt strādāt šajā profesijā arī attālināto mācību laikā. Tiek analizēti Edurio aptaujas rezultāti par attālināto mācību procesu visas valsts mērogā, kā arī skolu vadības stratēģijas izglītības procesa pārmaiņu laikā. Darba otrajā nodaļā tiek veikts gan kvalitatīvais pētījums – dokumentu kontentanalīze par X izglītības iestādes vadības darbību attālināto mācību laikā, gan arī kvantitatīvais pētījums ar šīs skolas skolotāju anketēšanu par attālināto mācību procesu. Pētījums tika veikts, lai atbildētu uz bakalaura darbā izvirzīto jautājumu: Kāds atbalsts no izglītības iestādes vadības skolotāju motivācijai ir nepieciešams attālinātu mācību īstenošanas laikā? Teorētiski un praktiski izpētot skolotāju motivāciju darbam attālināto mācību laikā, tika izdarīti secinājumi. Praktiskajā pētījumā, aptaujājot X izglītības iestādes skolotājus, vairums skolotāju norādīja, ka attālinātais mācību process ir samazinājis vai drīzāk samazinājis viņu motivāciju strādāt skolā ar prieku un augstu atdevi, ir radušies papildus finansiālie izdevumi un novērota veselības pasliktināšanās. Bakalaura darbā iegūto kvalitatīvo un kvantitatīvo datu apkopojums ļāva izstrādāt ieteikumus X izglītības iestādes vadībai skolotāju profesionālās motivācijas stiprināšanai attālināto mācību laikā. Darba apjoms: Darbā ir 54 lappuses, 8 attēli, 4 tabulas, izmantoti 49 literatūras un informācijas avoti, 1 pielikums. Atslēgvārdi: skolotāju motivācija, attālinātais mācību process, skolas vadība. Bachelor's thesis: Motivation of teachers of educational institution "X" to work in the context of distance learning. Aim of the work: Based on the theoretical findings and the results of surveys on the motivation of teachers during distance learning, to develop recommendations for the management of educational institution X to promote teacher motivation. The first part of the work theoretically studies the internal motivation of teachers to choose the teaching profession and those external motivating incentives that strengthen the internal motivation of teachers to continue working in this profession also during distance learning. The results of the Edurio survey on distance learning at the national level, as well as school management strategies during changes in the educational process, are analyzed. In the second chapter, a qualitative study is performed - a content analysis of documents on the management of X educational institution during distance learning, as well as a quantitative study with a questionnaire of teachers of this school about the distance learning process. The study was conducted to answer the question raised in the bachelor's thesis - what kind of support from the management of the educational institution for the motivation of teachers is necessary during the implementation of distance learning. Theoretical and practical research of teachers' motivation during distance learning, conclusions were made. In a practical study of teachers at institution X, most teachers indicated that distance learning had reduced or rather reduced their motivation to work at school with pleasure and high returns, resulting in additional financial costs and deteriorating health. The compilation of qualitative and quantitative data obtained in the bachelor's thesis allowed to develop recommendations for the management of X educational institution for strengthening the professional motivation of teachers during distance learning. Thesis consists of: 54 pages, 8 figures, 4 tables, 49 references, 1 appendix. Keywords: Teacher motivation, distance learning process, school management.