6 - 7 gadīgu bērnu stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Автор
Beriņa, Kristiāna Aivija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: 6 - 7 gadīgu bērnu stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Bakalaura darba autors: Kristiāna Aivija Viļumsone Bakalaura darba mērķis: teorētiski analizēt un prakstiski pētīt stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 6 – 7 gadīgiem bērniem. Bakalaura darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par stāju, tās traucējumiem. 2.Raksturot 6 – 7 gadīgu bērnu fizisko attīstību. 3.Izzināt stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 4.Pētīt stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darba saturs: Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā ir ietverta un analizēta dažādu literatūras avotu sniegtā informācija par stāju un tās veidošanos, stājas traucējumu veidiem, 6-7 gadīgu bērnu fiziskās attīstības raksturojums, kā arī analizēta literatūra par stājas profilakses iespējām pirmsskolas dienas ritā. Darba empīriskajā daļā tika sākotnēji novērtēta 10 pirmsskolas izglītības skolēnu stāja, izveidoti atbilstoši vingrinājumi un aktivitātes pēdas saišu nostiprināšanai, vingrinājumi muguras muskuļu stiprināšanai, vingrinājumi plecu joslas un lāpstiņu stiprināšanai, vingrinājumi kāju muskulatūras stiprināšanai, vingrinājumi muguras muskuļu un krūšu muskuļu stiepšanai, rotaļas un spēles, kā arī novērtēta stāja pētījuma beigās un izveidoti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem, balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem. Pētījumā secināts, ka stājas profilakse pirmsskolas pedagoģiskajā procesā ir sekmīga, ja pedagogs izvēlas atbilstošus pedagoģiskos procesus, lai organizētu profilaktiskas aktivitātes stājas nostiprināšanai, kā arī, ja nodarbības tiek apmeklētas regulāri un vingrinājumi tiek izpildīti regulāri. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp, (bez pielikuma), iekļauti 5 attēli, 3 tabulas, 6 pielikumi. Darbā izmantoti 41 literatūras avoti latviešu valodā un 24 svešvalodā. Atslēgvārdi: stāja, stājas profilakse, pirmsskolas pedagoģiskais process, 6-7 gadīgi bērni. Bachelor thesis subject: Opportunities for preventive posture treatments of children aged 6 - 7 in the pre-school educational process Bachelor thesis author: Kristiāna Aivija Viļumsone Bachelor thesis objective: To theoretically analyse and practically explore options for preventive posture treatments of children aged 6 - 7 in the pre-school educational process Bachelor thesis goals: 1. Analyse various teacher and psychologist perspectives on posture and relevant disorders 2. To represent the physical development of children aged 6 – 7 3. To acknowledge various preventive posture treatment opportunities in the pre-school educational process 4. To research preventive posture treatment possibilities in the pre-school educational process Bachelor thesis contents: Bachelor thesis consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical section includes an analysis of various academic sources about posture and its development, types of posture disorders, a characterisation of physical development of children aged 6 – 7, as well as includes analysis of the literature about preventive posture treatment possibilities in the daily pre-school educational process. The empirical part initially assessed 10 preschoolers posture, developed applicable exercises and activities to strengthen feet ligaments, exercises to strengthen back muscles, exercises to strengthen shoulders and shoulder blades, exercises to strengthen leg muscles, exercises to stretch back and breast muscles, games, and recreational activities, as well as assess their posture at the end of the research project and based on the findings, made recommendations for pre-school teachers based on the project’s findings. The research concludes that preventive posture treatments in the pre-school teaching process are successful if the teacher chooses appropriate teaching processes to organise preventive activities to strengthen the child’s posture, as well as if the lessons are attended regularly and the exercises are completed regularly as well. Bachelor thesis scope: 50 pages (without an appendix), includes 5 photos, 3 tables, 6 appendices. To complete this thesis, 41 academic sources in Latvian and 24 in English were utilised. Keywords: posture, preventive posture treatment, educational process in pre-school, children aged 6-7