3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana pašizpausmes procesā vizuālā mākslā pirmskolā
Autor
Romule, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Bakalaura darba temats: 3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana pašizpausmes procesā vizuālā mākslā pirmsskolā. Mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā pašizpausmes procesā vizuālā mākslā pirmsskolā sekmējama 3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes. Studiju darba teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta zinātniskā literatūra par pašizpausmes process vizuālā mākslā pirmsskolā, tiek raksturoti 3-4 gadus veci bērniem, Pamatojoties uz dažādu autoru (Kalēja-Gasparoviča, Frīdenberga, Karlgrēns, Miķelsone, Randoha) atziņām, tiek secināts, ka saskarsmes prasmju sekmēšana vizuālā mākslā ir saistīta ar prasmi noteikt savu darbības mērķi, plānot, īstenot savu darbību, kā arī prasme novērtēt savu īstenoto rezultātu. Visi minētie procesi ir cieši saistīti savā starpā. Pētījumā tiek aprakstīta 3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes pašizpausmes process vizuālā mākslā pirmsskolā. Studiju darba empīriskajā daļā sastāv no pētījuma, kurā tika iesaistīti 3-4 gadus veci bērni. Pētījumā tiek atspoguļota reāla situācija vizuālās mākslas satura apguvē un saskarsmes prasmju sekmēšana pašizpausmes procesā pirmsskolā. Analizēti un salīdzināti iegūtie rezultāti, kuri iegūti pedagoģiskajā novērojumā. Pētījuma hipotēze: 3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes pašizpausmes process vizuālā mākslā pirmsskolā tiks sekmēta, ja skolotājs: piedāvās daudzveidīgus grafiskos materiālus; organizēs bērnam personīgi nozīmīgu darbību. Bakalaura darba struktūra: darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darbā: 67 lappuses; 37 attēli, 8 tabulas un 3 pielikumi; 34 literatūras avoti. Author of the work: Thesis topic: Promoting the communication skills of 3-4 year old children in the process of self-expression in visual arts in preschool. The aim: to find out theoretically and practically test how communication skills of 3-4 year old children should be promoted in the process of self-expression in visual arts in preschool. The theoretical part of the study paper studies and analyzes the scientific literature on the process of self-expression in visual arts in preschool, describes 3-4-year-old children. Based on the findings of various authors (Kalej-Gasparovich, Friedenberg, Karlgren, Michelson, Randoha), it is concluded that the promotion of communication skills in the visual arts is related to the ability to define one's goal, plan, implement one's actions, as well as the ability to evaluate one's own results. All these processes are closely interlinked. The study describes the process of self-expression of communication skills of 3-4 year old children in visual arts in preschool. The empirical part of the study consists of a study in which 3-4 year old children were involved. The research reflects the real situation in the acquisition of visual art content and the promotion of communication skills in the process of self-expression in preschool. The obtained results obtained in pedagogical observation are analyzed and compared. Research hypothesis: The process of self-expression of communication skills of 3-4 year old children in visual arts in preschool will be promoted if the teacher: will offer a variety of graphic materials; will organize activities that are important to the child personally. Structure of the work: The work consists of two parts - theoretical and empirical. At work: 67 in the page; 37 pictures, 8 tables and 3 annexes; 34 literature sources.