3-4 gadus vecu bērnu izziņas intereses veicināšana brīvdabas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Laupere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Ieva Laupere Bakalaura darba nosaukums: 3-4 gadus vecu bērnu izziņas intereses veicināšana brīvdabas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: pētīt teorētiskos avotus par 3-4 gadus vecu bērnu izziņas interesēm un veikt empīrisko pētījumu par izziņas interešu veidošanos brīvdabas nodarbībās pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā ir apkopotas un analizētas zinātnieku teorijas par brīvdabas nodarbību iespējām, pirmsskolas vecuma bērnu izziņas interesēm un to ietekmējošiem faktoriem, kā arī izstrādāti kritēriji un rādītāji 3-4 gadus vecu bērnu izziņas interesēm. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veicināšanai brīvdabas nodarbībās. Bērnu izziņas intereses novērošanai, veikts bērnu izziņas intereses līmeņu raksturojums. Pētījumā un tā ietvaros veiktajā pedagoģiskajā eksperimentā atspoguļota praktiskā darbība izziņas interešu veicināšanai brīvdabas nodarbībās pirmsskolā. Ir izdarīts secinājums, ka 3-4 gadus vecu bērnu izziņas intereses tiks veicinātas, ja pirmsskolā tiks nodrošināts pārdomāts saturs brīvdabas nodarbībām, bērniem ikdienā būs izvēles iespēja veicināt savas izziņas intereses brīvdabā, bērni kopā ar skolotāju reflektēs par brīvdabā iegūtām izziņas interesēm. Bakalaura darba apjoms: 64 lappuses, darbs ietver 18 attēlus, 4 tabulas, 5 pielikumus, 1 pateicību. Darbā izmantoti 31 literatūras avots. Atslēgas vārdi: brīvdabas nodarbības, pirmsskola, bērnu izziņas intereses, izziņas intereses kritēriji. Author of the bachelor: Ieva Laupere Bachelor's theme: Promoting the cognitive interest of 3-4 year old children in outdoor pedagogy in preschool. Bachelor consists of two parts- theoretical part and empirical part. In the theoretical part the theories of scientists about the possibilities of outdoor activities, the cognitive interests of preschool children and the factors influencing them have been summarized and analyzed, as well as criteria and indicators for the cognitive interests of 3-4 year old children have been developed. In the empirical part the methodological substantiation of the research is provided for the promotion of the cognitive interest of preschool children in outdoor activities. To observe the cognitive interest of children, a description of the levels of children's cognitive interest has been made. The research and the pedagogical experiment carried out within it reflect the practical activity for the promotion of cognitive interests in outdoor activities in preschool. It has been concluded that the cognitive interests of 3-4 year old children will be promoted if the preschool provides thoughtful content for outdoor activities, children will have the opportunity to promote their cognitive interests in the open air on a daily basis, and children will reflect on the cognitive interests gained outdoors. Bachelor's work volume: 64 pages, work includes 18 images, 4 tables, 5 attachments, 1 gratitude. The work uses 31 sources of literature. Key words: outdoor activities, preschool, children's cognitive interests, cognitive interest criteria.