5-6 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšana kustību rotaļās
Author
Stumbiņa, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 5 - 6 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšanu kustību rotaļā. Darba autors: Jolanta Stumbiņa Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pētīt 5 - 6 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšanu kustību rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā aplūkota un analizēta tādu autoru literatūra kā A. Vorobjovs, R. Kaņepēja, D. Dzintere, L. Lieģeniece, I, Stangaine, R. Baltušīte, V. S. Muhina, L. S. Vigotskis, V. Krauksts, u.c., pētīta socializācija, sociālo prasmju jēdzieni, analizēts 5 - 6 gadīgu bērnu sociālais raksturojums, noteikta kustību rotaļu loma pirmsskolas vecuma bērnu sociālajā attīstībā. Darba empīriskajā daļā tiek novērtēta un analizēta bērnu sociālo prasmju apguve. Pētījuma laikā tika vērsta vairāk uzmanība uz viszemākajiem kritēriju vērtēšanas iegūtajiem rezultātiem. Pamatojoties uz rezultātu analīzi, lai veicinātu un sekmētu dialoga veidošanu un sadarbības prasmes bērnu grupā, tika izvēlētas kustību rotaļas. Iesaistot bērnus kustību rotaļās sekmējās viņu sociālo prasmju apguve. Bērni sāka vairāk savstarpēji komunicēt, ieklausīties otrā, izteikt savu viedokli, kopā darboties un sadarboties, palīdzēt viens otram. Pētījuma laikā iegūti pozitīvi rezultāti un var secināt, ka kustību rotaļa veicina bērnu sociālo prasmju apguvi. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., darbā iekļautas 3 tabulas un 6 attēli. Darbam pievienoti 7 pielikumi un izmantoti 37 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, rotaļas, kustību rotaļas, spēles, saskarsme, bērni, socializācija. Qualification work theme: Promotion of social skills of 5 – 6 year old chilfren in movement play. Author: Jolanta Stumbiņa Aim of the work: to theoretically clarify and practically study the promotion of social skills of 5 – 6 year old children in movement games. The work consists of two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part of the work, the authors’ literature is considered and analyzed as V. Vorobjovs, R. Kanepeja, D. Dzintere, L. Liegeniece, I. Stangaine, R. Baltusite, V. S. Muhina, L. S. Vigotskis, V. Krauksts and others, socialization was studied, concepts of social skills, the social characteristics of 5 – 6 year old children are analyzed, the role of movement games in the social development of preschool children has been fetermined. In the empirical part of the work, the acquisition of children’s social skills is assessed and analyzed. During the study, more attention was paid to the results of the backward evaluation of the criteria. Based on the analysis of the results, movement games were selected to promote and facilitate dialogue anf cooperation skills in the children’s group. Involvig children in movement games facilitates the acquisition of their social skills. The children began to communicate more with each other, listen to each other, express their opinions, work and cooperate together, help each other. During the research, positive results were obtained that the play of movements promotes the acquisition of children’s social skills. Scope of qualification work: 45 pages, the work includes 3 tables and 6 images, 7 appendices are attached to the work, used 37 literature sources. Keywords: social skills, playgrounds, movement games, games, communication, children, socialization.