Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorVerhuškina, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:29Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85209
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57351
dc.description.abstractBakalaura darba temats: “Bērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā”. Darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba teorētiskajā daļā pētīts agresīvas uzvedības jēdziens, skaidrojot to pirmsskolas vecumposma attīstības kontekstā. Bērns bieži caur agresiju vēlas panākt sev vēlamo, tomēr agresija 5 gadu vecumā var liecināt arī par iekšēju spriedzi, kas traucē kognitīvās funkcijas. Agresīvas izpausmes biežumam palielinoties, darbs ar agresīvu bērnu nonāk ne tikai psihologu, bet arī pedagogu kompetencē. Empīriskajā daļā pētītas tādas agresijas izpausmes kā kaitināšana, sišana, grūstīšanās, kliegšana, citu darbu izjaukšana un laušana. Agresijas mazināšanai izmantotās rotaļas un vizuālās mākslas elementi ļāva sasniegt pietiekami veiksmīgus rezultātus agresīvas uzvedības incidentu mazināšanā grupā, kas ļāva apstiprināt darba hipotēzi: ja pedagogs sistemātiski pirmsskolas pedagoģiskajā procesā piedāvās bērniem veidošanu un rotaļas, kas vērstas uz iekšējās spriedzes mazināšanu un savstarpējās saskarsmes veicināšanu, tad agresijas līmenis 5-6 gadus vecu bērnu grupā samazināsies.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor’s thesis: “Possibilities of preventing a child’s aggressive behavior in the oldest preschool age”. The aim of the work is to theoretically and empirically study the possibilities of preventing the aggressive behavior of older preschool children in the preschool pedagogical process. The theoretical part of the work studies the concept of aggressive behavior, explaining it in the context of preschool development. A child often wants to achieve what he or she wants through aggression, but aggression at the age of 5 can also indicate internal tension that impairs cognitive function. The frequency of aggressive manifestations would increase, the work with an aggressive child falls within the competence not only of psychologists, but also of teachers. In the empirical part, such manifestations of aggression as irritation, beating, pushing, shouting, disruption and breaking of other works are studied. The elements of play and visual arts used of reduce aggression allowed to achieve sufficiently successful results in reducing aggressive behavior incidents in the group, which allowed to confirm the working hypothesis: if the teacher systematically offers children in the pre-school pedagogical process levels in the 5-6 years old group will decrease.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectagresija
dc.subjectagresīva uzvedība
dc.subjectrotaļas
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.subject5-6 gadu vecums
dc.titleBērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativePossibilities of preventing a child's aggressive behavior in the oldest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record