3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas robotikas rotaļspēlēs
Author
Kandavniece, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Agita Kandavniece. Bakalaura darba temats: “3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas robotikas rotaļspēlēs”. Darba mērķis: teorētiski un empīriski izzināt 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespējas ar matemātikas jēdzieniem robotikas rotaļspēlēs. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkots valodas un runas jēdziens zinātniskajā literatūrā. Tiek analizēta zinātniskā literatūra par vārdu krājuma paplašināšanās iespējām rotaļspēlēs un matemātisko jēdzienu apguvi robotikas rotaļspēlēs 3-4 gadu vecumiem bērniem. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas un salīdzinātas robotikas nodarbību iespējas plašajā pasaulē un pie mums Latvijā. Empīriskajā daļā aprakstīts pētījums par 3 – 4 gadus vecu bērnu iespējām paplašināt vārdu krājumu ar matemātikas jēdzieniem robotikas rotaļspēlēs, ja bērniem ir pieejamas digitālās tehnoloģijas un tās tiks izmantotas jēgpilni, iekļaujot spēles procesā mērķtiecīgu jēdzienu apguvi. Pētījuma ietvaros tiek veiktas praktiskas nodarbības ar bērniem (divos posmos), kā arī pedagogu anketēšana. Pētījums tika veikts vairākos posmos, lai pārbaudītu teorētiskās atziņas par bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespējām robotikas rotaļspēlēs. Bakalaura darba apjoms: 60 lapaspuse, 3 tabulas, 14 attēli, izmantoti 35 literatūras avoti un 3 pielikumi. The author: Agita Kandavniece The theme of bachelor: “Possibilities to expand the vocabulary if 3-4 years old children in robotics games.” The aim of research: to study theoretically and empirically possibilities of expanding the vocabulary of 3-4 year old children with concepts of mathematics in robotics games. The work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the concept of language and speech in the scientific literature. The scientific literature on the possibilities of vocabulary expansion in games and the acquisition of mathematical concepts in robotics games for children aged 3-4 years is also analyzed. In the theoretical part, the possibilities of robotics lessons in the world and in Latvia are considered and compared. The empirical part describes a study on the possibilities of 3 - 4 years old children to expand their vocabulary with mathematical concepts in robotics games, if children have access to digital technologies and they will be used meaningfully, including purposeful acquisition of concepts in the game process. Within the framework of the research, practical classes with children are carried out (in two stages), as well as questionnaires of teachers. The study was carried out in several stages to test the theoretical knowledge about the possibilities of expanding children's vocabulary in robotics games. The amount of work: 60 pages, 3 tables, 14 pictures, 35 references and 3 attachments.