Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorGrunte, Egita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:30Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85212
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57354
dc.description.abstractBakalaura darbs “Sadarbības prasmju veicināšana 3 – 4 gadus veciem bērniem fiziskajās nodarbībās” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un empīriski pamatot 3-4 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanas iespējas fiziskās nodarbībās, darba autore – Egita Grunte. Lai sasniegtu šo mērķi, darba teorētiskajā daļā analizēts sadarbības jēdziens, komponenti un veidošanās faktori 3-4 gadu veciem bērniem. Sadarbība skatīta kā viena no kompetencēm, kas aktuāla mūsdienu izglītības tendenču kontekstā, analizētas pirmskolas izglītības vadlīnijas un Skola2030 metodiskās izstrādes, nosakot faktorus, kas varētu labvēlīgi ietekmēt sadarbības caurviju prasmes, tās uzvedības un instrumentālā komponenta attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Par nozīmīgu pirmsskolas pedagoģijas aspektu izvirzīta fizisko aktivitāšu organizācija un integrācija pirmskolas mācību procesā visu mācību jomu satura apguvē. Empīriskajā pētījumā analizēti tādi sadarbības prasmes komponenti kā prasme uzklausīt un atbilstoši reaģēt saskarsmes situācijās, prasme izteikt viedokli un vienoties, darboties kopā, palīdzēt un pieņemt palīdzību. Ir apkopota pirmsskolas pedagogu pieredze sadarbības prasmju veicināšanā, īstenots pedagoģiskais darbs, kurā ietvertas fiziskās aktivitātes iekštelpās un ārpus telpām. Kopumā sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt darba hipotēzi: 3–4 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes tiks sekmētas, ja: ikdienas pedagoģiskajā procesā, jo īpaši pastaigu laikā tiks organizētas daudzveidīgas fiziskās aktivitātes un kustību rotaļas, kas paredz noteikumu izpildi pāros un komandās; izmantoto fizisko aktivitāšu saturs atbildīs bērnu interesēm un būs sasaistīts ar izglītības procesā apgūstamām tēmām; tiks pievērsta bērnu uzmanību nepieciešamībai atbalstīt citam citu fizisko aktivitāšu procesā. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, kustību rotaļas, sadarbības prasmes, pirmsskolas pedagoģiskais process, 3-4 gadus veci bērni Bakalaura darba apjoms: 58 lpp., ietver 6 tabulas, 14 attēlus, izmantoti 52 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the developed bachelor's thesis "Cooperation skills furtherance for 3-4 years old children in the physical lessons". It was developed to find out theoretically and to justify 3-4 years old when children's cooperation skills furtherance possibilities in physical lessons, author of the bachelor work – Egita Grunte. To reach this target in the theoretical part, it was analyzed the concept "cooperation", components, and factors for 3-4 years old children. Cooperation was viewed as one of the competencies which are an actual in nowaday education trends, analyzed preschool education guidelines and "Skola2030" methodological development determining factors which could have positive effect cooperation skills, those behavior and instrumental components development pedagogy process in preschool. An important pedagogical aspect in preschool is raised physical activities organization and integration in study process in all the type of scope learning. The empirical research is analyzed such cooperation skill components as the ability to listen and respond appropriately in communication situations, the ability to express an opinion and agree, work together, to assist and accept assistance. There are summarized experiences of pedagogues in cooperation skills promotion, implemented pedagogical work which includes physical activities indoors and outdoors as well. Achieved results in overall lets us accept hypothesis: 3-4 years old children cooperation skills will succeed if: in the pedagogical process, especially in walk time will be organized various physical activities and movement games which provides the rules execution in pairs or teams; used physical activities content will be appropriate to children interests and will be related within education process learnable topics; Children will pay attention to support each other in process of physical activities. Keywords: physical activities, movement games, cooperation skills, the pedagogical process of preschool, 3-4 years old children. Bachelor's work consists: 58 pages, includes 6 tables, 14 photos, 52 sources of literature have been used, attached 3 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectFiziskās aktivitātes
dc.subjectKustību rotaļas
dc.subjectSadarbības prasmes
dc.subjectPirmsskolas pedagoģiskais process
dc.subject3 - 4 gadus veci bērni
dc.titleSadarbības prasmju veicināšana 3 - 4 gadus veciem bērniem fiziskajās nodarbībās
dc.title.alternativePromoting collaborative skills for 3 - 4 year old kids in physical activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record