Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorNīlendere, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:30Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85214
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57356
dc.description.abstractDarba autore: Aija Nīlendere. Bakalaura darba nosaukums ir “Pirmsskolas vecuma bērnu adaptācija lingvistiski neviendabīgā vidē”. Darbā ir sniegts ieskats adaptācijas procesā lingvistiski neviendabīgā pirmsskolas vidē un pētīts, kā 2-3 gadus veciem bērniem sekmēt adaptācijas norisi, sniedzot praktisku informāciju pirmsskolas iestādēm un pedagogiem adaptācijas procesa organizēšanā pirmsskolas grupā ar dažādu lingvistisko fonu. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Pirmajā nodaļā apkopotas un analizētas pedagoģiski psiholoģiskās atziņas par adaptāciju lingvistiski neviendabīgā vidē, padziļināti aplūkojot verbālās un neverbālās komunikācijas nozīmi, pedagogam nepieciešamās kompetences un labvēlīgas adaptācijas priekšnosacījumus lingvistiski neviendabīgā vidē. Otrajā nodaļā aplūkotas pētījuma metodes un īstenošana. Pētījumā izmantota pedagoģiskā vērošana, vecāku anketēšana un Latvijas un Beļģijas pirmsskolas salīdzinājums. Var secināt, ka pirmsskolas vecuma bērnu adaptāciju lingvistiski neviendabīgā vidē sekmē, ja bērnam nodrošina konsekventus ikdienas paradumus un ja skolotājam ir pietiekamas prasmes un zināšanas, lai sekmētu bērna adaptāciju lingvistiski neviendabīgā vidē. Darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 15 attēli, 2 tabulas, secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts (85 vienības), 7 pielikumi. Darba apjoms ir 76 lpp.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Aija Nīlendere. Title of the Bachelor’s Paper is “Adjustment of Preschool-aged Children to Heterogeneous Learning Environment”. The paper provides insight into the adjustment process to linguistically diverse preschool environment and studies ways how to improve this process for two- and three-year olds by providing practical tips on adjustment planning in linguistically and culturally heterogeneous setting to preschools and their teaching staff. The paper includes theoretical framework and empirical research. The first chapter of the paper covers pedagogical and psychological concepts regarding adjustment to heterogeneous preschool environment by providing an in-depth look at the role of verbal and non-verbal communication, necessary teacher competence and preconditions facilitating adjustment to heterogeneous preschool environment. The second chapter of the paper discusses research methods and implementation process. Educational observation, parent survey and Latvian-Belgian preschool comparison was used in this research. It may be concluded that preschool-aged children adjustment to heterogeneous learning environment may be facilitated if consequent daily routine at a preschool is provided and the teacher possesses sufficient amount of skills and knowledge. Paper structure: an introduction, two chapters, 15 images, 2 tables, conclusions, bibliography and other resources (85 items), 7 appendices. Volume of the paper: 76 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectvalodu dažādība
dc.subjectkultūru dažādība
dc.subjectlingvistiski neviendabīga vide
dc.subjectkomunikācija
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu adaptācija lingvistiski neviendabīgā vidē
dc.title.alternativeAdjustment of Preschool-aged Children to Heterogenious Learning Environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record