Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorŽemaida, Imanta Biruta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:30Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85216
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57358
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Imanta Biruta Žemaida Kvalifikācijas darba temats: 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veicināšana rotaļās un spēlēs Mērķis: Teorētiski un empīriski izpētīt 4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veicināšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Pētījums sastāv no 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām Pirmajā nodaļā analizējot latviešu un ārzemju pedagogu un psihologu darbus, tika izpētīts 4-5 gadīga bērna attīstības raksturojums, sadarbības jēdziens un tā nozīme, kā arī izvērtētas spēļu un rotaļu iespējas 4-5 gadīga bērna sadarbības prasmju veicināšanai. Otrajā nodaļā, empīriskajā pētījumā par sadarbības prasmju veicināšanu rotaļā un spēlē, tika veikta pedagogu anketēšana un bērnu novērošana ar mērķi novērtēt viņu sadarbības prasmju attīstības līmenis pētījuma sākumā, tika izstrādāts un praksē pārbaudīts rotaļu un spēļu kopums sadarbības prasmju veicināšanai. Kā arī tiek pārbaudītas un analizētas bērnu sadarbības prasmes pētījuma beigās. Hipotēze: rotaļas un spēles veicina 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju attīstību, ja tās tiek izvēlētas atbilstoši bērnu vecumam, attīstības līmenim, spējām un interesēm. Atslēgas vārdi: sadarbība, rotaļa, spēle, pirmsskolas vecuma bērns. Kvalifikācijas darbs sastāv no 45 lappusēm, t.sk. – 4 tabulas, 12 attēli, 2 pielikumi. Izmantoti 35 informācijas avoti.  
dc.description.abstractThe author of the qualification work: Imanta Biruta Zemaida. The theme of the qualification work: promotion 4-5 years aged children's collaborative skills in games and plays. The purpose - to explore theoretically and empirically the opportunities of promotion 4-5 years aged children's collaborative skills by using games and plays. The research consists of 2 chapters and 6 subsections. In the first chapter the research was made by analysing findings of Latvian and foreign psychologists and teachers. Characteristics of development, concept and importance of 4-5 years aged child's collaboration were made there. Opportunities of 4-5 years aged child's collaborative skills were also evaluated there. In the second chapter, in the empirical research about promotion collaborative skills in games and plays, there was made a questionnaire of teachers and observation of children with the purpose to evaluate the level of their collaborative skills in the beginning of the research. A set of games and plays for promotion collaborative skills was selected and practically tried. And also, the collaborative skills of children were tested and analysed in the end of the research. Hypothesis - games and plays promote the development of 4-5 years aged children's collaborative skills, if they are selected accordingly to children's age, level of development, abilities and interests. Key words - collaboration, game, play, preschool child. The qualification work consists of 45 pages, including 4 charts, 12 pictures, 2 appendixes. 35 sources of information have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectSadarbība
dc.subjectRotaļa
dc.subjectSpēle
dc.subjectPirmsskolas vecuma bērns
dc.title4-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veicināšana rotaļās un spēlēs
dc.title.alternativePromotion 4-5 years aged children's collaborative skills in games and plays
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record