Sadarbības caurviju prasmju attīstība jaunākajā pirmsskolas vecumā
Author
Kokare, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Sadarbības caurviju prasmju attīstība jaunākajā pirmsskolas vecumā. Darba autore: Gita Kokare Darba vadītāja: Dr. psych., Tija Zīriņa Darbā tika pētītas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības caurviju prasmes un to attīstības veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: Pētīt teorētiskās atziņas un veikt praktisko pētījumu par sadarbības caurviju prasmju attīstību jaunākajā pirmsskolas vecumā. Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagogu un psihologu teorijas par sadarbības caurviju prasmju attīstību. 2.Raksturot vecumposma un sadarbības caurviju prasmju attīstības iespējas. 3.Veikt pētījumu par sadarbības caurviju prasmju attīstību jaunākajā pirmsskolas vecumā. 4.Analizēt pētījuma rezultātus un izstrādāt priekšlikumus. Pētījumā izmantotās metodes: •Teorētiskā- zinātniskās literatūras un elektronisko resursu analīze. •Empīriskās – vecāku anketēšana, bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Saturs un rezultāti: •Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības caurviju prasmju attīstību, to nozīmīgumu bērna attīstībā kopumā un veicināšanas iespējām pedagoģiskā procesa ietvaros. •Empīriskās daļas pētījumā tika veikts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju attīstības rādītāju salīdzinājums saistībā ar to vai bērns apmeklē savam vecumam atbilstošu pirmsskolas grupu vai jaukta vecuma pirmsskolas grupu, izmantojot bērnu novērošanu, vērtēšanu, vecāku anketēšanu un iegūto datu analīzi. Atslēgas vārdi: Sadarbības caurviju prasmes, jaunākā pirmskolas vecuma bērni, rotaļa. Darbs satur: 59 lapas, 10 attēlus, 1 tabulu, 44 literatūras avotus un 2 pielikumus. Theme: Development of cooperation cross-cutting skills in the youngest pre-school age. Author: Gita Kokare Supervisor: Dr. psych., Tija Zīriņa The subject studied at work is about the collaborative skills in the youngest pre-school age and the possibilities of promoting its development. The aim of the study: Study the theoretical quotes and conduct a practical study about the development of cooperation cross-cutting skills in the youngest pre-school age. The objectives: 1.Analyze the theories of teachers and psychologists about the development of cooperation cross-cutting skills. 2.Describe the development opportunities for the age group and cooperation cross-cutting skills. 3.Conduct a study about the development of cooperation cross-cutting skills in the youngest pre-school age. 4.Analyze the outcome of the study and develop proposals. Methods used in work: •Theoretical - Analysis of scientific literature and electronic resources. •Empirical - Parental survey, monitoring of the children, pedagogical experimentation. Content and the results: •The theoretical part includes the analysis of the theories of teachers and psychology scientists about the development of cooperation cross-cutting skills in the youngest pre-school age, the importance of it in the development of a child as a whole, and the possibilities of promoting it as a part of the pedagogical process. •In the empirical part study, an indicator comparison of the development of cooperation cross-cutting skills in the youngest pre-school age was made related to whether a child visits a pre-school group or a mixed-age pre-school group, that meets the child’s age, by using the monitoring of the children, assessment, parental surveys and the analysis of the obtained data. Key words: Cooperation cross-cutting skills, youngest pre-school age kids, game. The work consists of: 59 pages, 10 pictures, 1 table, 44 sources of information and 2 attachments.