Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorMozule, Sabīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:31Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85221
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57363
dc.description.abstractDarba autore Sabīne Mozule. Kvalifikācijas darba tēma 3-4 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana spēlēs. Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā, izmantojot spēles, var bagātināt vārdu krājumu 3-4 gadīgiem bērniem. Darbs sastāv no divām daļām: Pirmajā daļā tika teorētiski pētīts un apkopots bērnu vārdu krājums, to valoda un runas sekmēšana pismsskolā. Teorijas daļa balstās uz dažu autoru pedagoģiskajā literatūrā rakstītās informācijas, teorētiskajām atziņām, kā arī vārdu krājuma attīstības nozīmes un ieteikumiem, kā bagātināt bērna vārdu krājumu, spēļu ietekme uz vārdu krājuma bagātināšanu. Pētījuma daļā tiek apkopoti un analizēti rezultāti, kā 3-4 gadīgs bērns valodas krājumu var bagātināt spēlēs. Tika veikta aptauja pirmsskolas skolotājiem un vecākiem, lai noskaidrotu kādas spēles izmanto, lai paplašinātu vārdu krājumu, kā arī metodes spēļu spēlēšanai. Tika novēroti bērni gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās, lai secinātu vai spēle bagātina bērnam valodu un vārdu krājumu. Protams, izspēlētas spēles vārdu krājuma paplašināšanai. Darba gaitā tika secināts, ka spēles pozitīvi ietekmē bērna vārdu krājumu, ja bērns to dara kopā ar pieaugušo vai vecākiem, vai pedagogu. Spēles jāizvēlas uzklausot bērna intereses un izvērtējot bērna attīstības līmeni. Darbs sastāv no 46 lapas pusēm, 3 tabulām, 9 attēliem, 8 pielikumiem, 30 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, valoda, runa, spēle.
dc.description.abstractThe author of the paper Sabīne Mozule. The theme of the qualification paper is vocabulary enrichment through games of the children aged 3 - 4. The purpose of the paper: theoretically substantiate and practically study how vocabulary of 3 - 4 year old children can be enriched through games. The paper includes two parts: In the theoretical part the vocabulary and language of the children is studied and compiled, also promotion of speech in preschool age was studied. The theoretical part is based on the information in the pedagogical literature by some authors, theoretical inquiries, the importance of vocabulary development, and recommendations on how to enrich vocabulary of the children, and the influence of games on the enrichment of vocabulary. In the research part the results of how a 3 - 4 years old child can enrich vocabulary through games, are analyzed and summarized. The survey was carried out to ascertain what kind of games and methods are used by teachers and parents to expand vocabulary. The vocabulary enrichment games were practised. In the course of the research conclusion was drawn that games influence the vocabulary of a child positively if it is done together with an adult, parents or educator. Games have to be chosen in the best interests of the child and the level of development of the child has to be estimated. The paper includes 46 pages, 3 charts, 9 images, 8 appendices, 30 sources of literature. Key words: vocabulary, language, speech, game.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.subjectspēle
dc.title3-4 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana spēlēs
dc.title.alternativeWord-stock enrichment games for children 3-4 years of age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record