Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorBlanko-Antona, Valentina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:31Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85225
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57367
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Valentina Blanko – Antona Kvalifikācijas darba nosaukums: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana izmantojot folkloru Kvalifikācijas darba zinātniskais vadītājs: Dr. Psych. Valentīna Romenkova Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas izmantojot folkloru. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā ir pētīta un analizēta latviešu un ārzemju zinātnieku, psihologu, pedagogu literatūra un teorijas: V. Romenkova, G. Svence, D. Markus, D. Dzintere, D. Lieģiniece, J. Osmanis, V. Greble, L. Vigotskis, T. Golanova, V. Loginova, I. Pavlova u.c., autoru darbi saistībā ar kvalifikācijas darba tēmu. Teorētiskajā darba daļā ir analizēta un izpētīta literatūra par folkloru. Folkloras žanru nozīmi bērna attīstības sekmēšanā mūsdienās un agrāk. Pētīti un analizēti metodiskie līdzekļi, Izglītības likums, vadlīnijas u.c., informācijas avoti, lai noskaidrotu šī brīža izglītības mērķus un principus, kuri izvirzīti, lai sekmētu radoša, zinātkāra, patstāvīga sabiedrības pilsoņa iekļaušanos mūsdienu pasaulē. Tika izpētīta literatūra par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu valodas un runas attīstību, vārdu krājumu noteiktajā vecumā. Analizētas un apkopotas metodes un paņēmieni runas attīstības veicināšanā un bērnu vārdu krājuma paplašināšanā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tika novērtēts bērnu runas attīstības līmenis pētījuma sākumā. Pētījuma rezultāti tika apkopoti tabulās. Lai pārliecinātos par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējām, dažādos dienas ritma momentos tika iekļauts kāds no folkloras žanriem ar mērķi bagātināt bērnu vārdu krājumu. Lai sekmētu bērnu runas attīstību un vārdu krājuma paplašināšanos, tika izmantotas teorētiskajā daļā analizētās autoru metodes bērna vārdu krājuma paplašināšanai. Apkopojot pētījuma rezultātus, autore secina, ka izvirzītā hipotēze: folkloras žanru izmantošana dienas ritmā pirmsskolā sekmē jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību un vārdu krājuma paplašināšanu ir apstiprināta. Kvalifikācijas darba apjoms: 73 lapaspuses, 20 attēli, 9 tabulas, 3 pielikumi, 58 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, folklora, runas attīstība, valoda, vārdu krājums, pedagoģiskais process.
dc.description.abstractAuthor of the Qualification paper: Valentina Blanko – Antona Title of the Qualification Paper: Expanding the vocabulary of youngest preschool children through folklore Scientific supervisor of the Qualification Paper: Dr. Psych. Valentīna Romenkova Objective of the Qualification Paper: to study the possibilities of expanding the vocabulary of the youngest preschool children using folklore. The thoerteical part of the Qualification Paper studies and analyses the literature and theories of Latvian and foreign scientists, psychologists, teachers: works of V. Romenkova, G. Svence, D. Markus, D. Dzintere, D. Lieģiniece, J. Osmanis, V. Greble, L. Vigotskis, T. Golanova, V. Loginova, I. Pavlova and other authors, related to the topic of the Qualification Paper. The theoretical part analyses and studies literature about folklore, the role of folklore genres in promoting the child's development today and in the past. It studies and analyses methodological tools, the Law on Education, guidelines, etc., sources of information to clarify the goals and principles of current education, which are designed to promote the integration of a creative, curious, independent citizen into today's world. The literature on the development of the language and speech of the youngest preschool children, vocabulary at a certain age was studied. Methods and techniques for promoting speech development and expanding children's vocabulary were analysed and summarized. The empirical part of the qualification paper assessed the level of children's speech development at the beginning of the study. The results of the study were summarized in tables. In order to see the possibilities of expanding the vocabulary of the youngest preschool children, one of the folklore genres was included in various moments of the rhythm of the day with the aim to enrich the vocabulary of the children. In order to promote the development of children's speech and the expansion of vocabulary, the authors' methods for expanding children's vocabulary analysed in the theoretical part were used. Summarizing the results of the research, the author concludes that the hypothesis put forward: the expansion of the vocabulary of the youngest preschool children using folklore has been confirmed. Volume of the Qualification Paper: 73 pages, 20 figures, 9 tables, 3 appendix, 58 literature sources. Keywords: youngest pre-school age, folklore, speech development, language, vocabulary, pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectfolklora
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectvaloda
dc.subjectvārdu krājums
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana izmantojot folkloru
dc.title.alternativeExpanding the vocabulary of younger preschool-age children using folklore
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record