• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izziņas intereses veicināšana 1,5-3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādes mācību jomās

Thumbnail
View/Open
299-85232-Zuravlova_Agnese_az19117.pdf (767.0Kb)
Author
Žuravļova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: Izziņas intereses veicināšana 1,5-3 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādes mācību jomās Darba autore: Agnese Žuravļova Ievadā ir raksturota temata aktualitāte un problēma. Mūsdienās ir sarežģīti noturēt bērna uzmanību, it īpaši jaunākajam vecuma posmam. Skolotājiem aktuāli ir veicināt bērnu intereses mācību jomu centros 1,5-3 gadīgiem bērniem. Pirmsskolā bērna galvenā darbība ir rotaļa, kurā tiek veicinātas bērna izziņas spējas. Pētījuma mērķis – raksturot izziņas intereses veicināšanu pirmsskolas izglītības iestādē mācību jomās un raksturot paņēmienus bērna ieinteresētībai darboties. Pētījuma uzdevumos raksturoti mērķa sasniegšanas procesi. Darba 1. daļā ir analizētas literatūrā aprakstītās izziņas intereses un raksturotas mācību jomas, kā arī izstrādāti vērtēšanas kritēriji, radītāji un līmeņi. Pētot un lasot dažādu autoru atziņas un plašo literatūras klāstu, rodas priekšstats par bērnu izziņu mācību jomās, kas palīdz veicināt bērna zinātkāri. Darba 2. daļā ir pētīta un analizēta bērnu izziņa mācību jomu centros. Lai pievērstu bērnu izziņas un interesi, tika piedāvāta vai vērsta galvenā doma uz dažādiem izziņas objektiem, kas ikdienā palīdzētu veicināt bērnu zinātkāri. Iegūta atgriezeniskā saite ne tikai no bērniem, bet arī no vecākiem, lai kopīgiem spēkiem nonāktu pie pozitīva rezultāta un bērnam veidotos pašam sava pieredze, kas noderēs turpmākajā dzīvē. Secinājumos ir uzsvērts, ka hipotēze ir apstiprinājusies: 1,5-3 gadus vecu bērnu izziņas intereses tiek sekmētas, ja tiek izvēlēti atbilstoši izziņas materiāli visās mācību jomās, tiek nodrošinātas spēles un rotaļas un sadarbībā bērns-pedagogs, bērns-bērns, bērns-vecāks, vecāks-pedagogs bērns reflektē par saviem sasniegumiem. Darbam ir 47 lappuses, 2 nodaļas, 8 apakšnodaļas, secinājumi, 4 pielikumi, 9 attēli, 2 tabulas, 41 literatūras vienība latviešu, angļu valodās un krievu valodā. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītība, izziņas veicināšana, 1,5–3 gadīgi bērni, mācību centri 
 
The topic of the qualification paper: Promotion of cognitive interest in 1.5-3 year old children in the fields of study of a pre-school educational institution. Author of the work: Agnese Žuravļova Introduction describes relevance and problem of topic. Nowadays, it is difficult to keep a child's attention, especially at a younger age. It is important for teachers to promote children’s aged 1,5–3 interests in study centres. In preschool child's main activity is play, which promotes the child's cognitive abilities. The aim of the research – to describe promotion of cognitive interest in a preschool educational institution in the fields of study and to describe methods of a child's interest in working. Processes for acchieving the goal are described in research tasks. In part 1 author analyzes cognitive interests that are mentioned in the literature and describes areas of study, as well as develops evaluation criteria, indicators and levels. Research and reading, findings of various authors and wide range of literature gives an idea of children's cognition in the fields of learning, which helps to stimulate the child's curiosity. Part 2 researches and analyzes the cognition of children in study centers. By focusing on children's cognitions, interests were suggested or focused on various cognitive objects that would help stimulate children's curiosity on a daily basis. Feedback was obtained not only from the children but also from the parents in order to achieve a positive result together and for the child to develop his or her own experience that will be useful in later life. The conclusions emphasized that the hypothesis has been confirmed: the cognitive interests of 1,5-3 year old children are promoted if appropriate cognitive materials are selected in all fields of study, games are provided and in cooperation child-teacher, child-child, child-parent, parent-teacher child reflects on his or her achievements. Work consists of 47 pages, 2 chapters, 8 subsections, conclusions, 4 appendixes, 9 figures, 2 tables, 41 references in Latvian, English and Russian. Keywords: preschool education, cognition promotion, children aged 1.5-3, educational centers
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57374
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV