dc.contributor.advisor | Stramkale, Ligita | |
dc.contributor.author | Šķēle, Egija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-05-27T12:29:32Z | |
dc.date.available | 2022-05-27T12:29:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 85233 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57375 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba autore Egija Šķēle. Darba tēma: Muzikāli didaktiskās spēles 4-5 gadīgu bērnu tembrālās dzirdes attīstībai. Darba aktualitāti nosaka faktors, ka tieši pirmsskolas vecumā sāk veidoties tembrālā dzirde un tā veidojas tikai tad, ja to trenē. To nedarot, rodas tonālais kurlums. Tādēļ ir nepieciešamas mūzikas nodarbības, kuras tiek veidotas uz muzikālo komponentu pielietojumu, kā mūzikas instrumentu spēle, rotaļa, mūzikas klausīšanās, tembrālās dzirdes attīstīšana un dziedāšana. Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis – pētīt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas 4-5 gadu vecu bērnu tembrālās dzirdes attīstībai. Tika izvirzīta šāda pētījuma hipotēze – muzikāli didaktiskās spēles veicina tembrālo dzirdi 4-5 gadus veciem bērniem, ja muzikālajās nodarbībās tiek nodrošināti uzskates un mūzikas klausīšanās instrumenti. Lai veiktu pētījumu, tika pielietotas šādas pētījuma metodes: 1.Teorētiskā – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; 2.Empīriskās: •novērošana, •izmēģinājuma darbs ar bērniem, •datu statistiskā apstrāde; Kvalifikācijas darbā tika analizēta teorētiskā literatūra par tembrālo un muzikālo dzirdi. Tika pētīti didaktisko spēļu veidi, tai skaitā muzikāli didaktiskās spēles, to nozīme bērnu tembrālās dzirdes attīstībā, pirmsskolas bērnu vecumposma īpatnības. Pētījuma rezultātā, hipotēze apstiprinājās. Kvalifikācijas darba apjoms 40 lpp. Lai labāk atspoguļotu informāciju, autore izveidoja 3 tabulas un 19 attēlus. Tika izmantoti 36 literatūras un informācijas avoti. | |
dc.description.abstract | The author of the Qualification work is Egija Šķēle. Subject of the thesis: Musical didactic games for the develpoment of tembric haering of 4-5 years old preschool chidren. The actuality of the Bachelor thesis is determined by fact that, at preschool age, tembric hearing is starting to form and is only forming when trained. Without thus, occurs “tonal deafness”.This requires music lessons designed to use musical components, such as playing musical instruments, listening to music, developing hearing and singing. Objective of the Qualification work research: to explore the possibilities for the use of didactic games for the development of tembric haering of chidren 4-5 years of age. The hypothesis of research was raised: by providing visual and musical listening for children’s musical lessons, didactic games contribute to the rapid development of hearing. The following study methods were used to perform the research: 1.Theoretical analysis of pedagogical and psychological literature. 2.Empirical: -Observation; -Pilot work with children; -Statistical processing of data; -Method of analysis. As a result of research, the hypothesis confirmed. Volume of Qualification work 40 Pages. To better reflect information, the author created 3 tables, 19 figures. 36 sources of literature and information were used. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | dzirde | |
dc.subject | tembrālā | |
dc.subject | muzikāli | |
dc.subject | didaktiskās | |
dc.subject | spēles | |
dc.title | Muzikāli didaktiskās spēles 4-5 gadīgu bērnu tembrālās dzirdes attīstībai | |
dc.title.alternative | Musically didactic games for the development of timbre hearing in 4-5 year old children | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |