Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorGerķe, Nataļja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:33Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85236
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57378
dc.description.abstractBakalaura darba temats: “Tautas pasakas izmantošana vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veicināšanā” Bakalaura darba autore: Nataļja Gerķe Bakalaura darba mērķis: ir teorētiski un praktiski izpētīt tautas pasakas izmantošanas iespējas bērnu tikumisko vērtību izpratnes veicināšanā vecākajā pirmsskolas vecuma bērniem. Minētā mērķa sasniegšanai bakalaura darba autore teorētiski izpētīja pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par tikumiskām vērtībām, raksturoja tikumisko vērtību izpratnes īpatnības vecākajā pirmsskolas vecumā, kā arī analizēja tautas pasakas iespējas tikumisko vērtību veicināšanā. Par pētījuma teorētisko bāzi kalpoja F. Kellija, R.Purmales, K.Āboliņas, S.Sīles, A.Šponas, J.Niedres un citu autoru zinātniskie atzinumi. Pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, tika organizēts empīrisks pētījums, kurā tika noteikta pētījuma metodoloģija, atlasīti kritēriji, pēc kādiem tika vērtēta bērnu tikumiskā vērtību izpratne. Lai iegūtu informāciju par pasakām, kuras ir interesantas bērniem, tika veikta bērnu vecāku anketēšana. Realizējot izmēģinājuma darbību, tika atlasītas tautas pasakas, un veikts praktiskais darbs ar bērniem ar mērķi veicināt viņu tikumisko vērtību izpratni. Veicot bērnu novērošanu, tika noteikta tikumisko vērtību izpratnes dinamika. Praktiskā pētījumā sasniegtie rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka tautas pasaka sekmīgāk veicinās tikumisko vērtību izpratni, ja tiks ievērotas vecāka pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības un tiks atlasītas bērniem interesantas un situācijai atbilstošas pasakas. Atslēgas vārdi: tautas pasaka, tikumiskās vērtības, izpratne, veicināšana. Bakalaura darba apjoms: 69 lpp., 8 tabulas, 10 attēli, 10 pielikumi, izmantoti 39 literatūras avoti. Praktiski darbs var tiks izmantots pirmsskolas izglītības iestādēs darbā ar 5 – 7 gadīgajiem bērniem tikumisko vērtību izpratnes veicināšanā.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's paper: “The use of folk tales in promoting the understanding of the moral values of older preschool”. Author of the bachelor's paper: Nataļja Gerķe. The aim of the bachelor's thesis: is to theoretically and practically study the possibilities of using a folk tale in promoting the understanding of children's moral values for older preschool children. To achieve this goal, the author of the bachelor's thesis theoretically researched pedagogical and psychological literature on moral values, described the peculiarities of understanding moral values in the older preschool age, as well as analyzed the possibilities of folk tales in promoting moral values. The theoretical basis of the research was the scientific opinions of F. Kellija, R. Purmale, K. Āboliņa, S. Sīle, A. Špona, J. Niedre and other authors. Based on the theoretical findings, an empirical study was organized, in which the research methodology was determined, criteria were selected, according to which the understanding of children's moral values was assessed. In order to obtain information about fairy tales that are interesting for children, a survey of children's parents was conducted. During the pilot activity, folk tales were selected and practical work was done with children in order to promote their understanding of moral values. During the observation of children, the dynamics of understanding moral values was determined. The results obtained in the practical research confirmed the hypothesis that folk tales will more successfully promote the understanding of moral values, if the regularities of the development of older preschool children are observed and fairy tales interesting and relevant to the situation are selected. Keywords: moral values, understanding, promotion, folk tale. Bachelor's paper volume: 69 pages, 8 tables, 10 pictures, 10 appendices, 39 literature sources. In practice, the bachelor's thesis can be used in pre-school educational institutions to work with 5-7 year old children in promoting the understanding of moral values.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttautas pasaka
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjectizpratne
dc.subjectveicināšana
dc.titleTautas pasakas izmantošana vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veicināšanā
dc.title.alternativeThe use of folk tales in promoting the understanding of the moral values of older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record