Bērnudārza vecāku un pedagogu sadarbības modelis bērnu pašapkalpošanās prasmju un pašregulācijas prasmju attīstībā
Автор
Kalniņa, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Arita Kalniņa Kvalifikācijas darba tēma: Bērnudārza vecāku un pedagogu sadarbības modelis bērnu pašapkalpošanās un pašregulācijas prasmju attīstībā Pētījuma mērķis: pētīt pirmskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās un pašregulācijas prasmju pilnveidi bērnu vecāku un pedagogu sadarbības rezultātā Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā pamatojuma un empīriskās daļas. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darba autore teorētiskajās daļā analizējusi zinātnisko literatūru par pirmskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās un pašregulācijas prasmēm, to attīstību veicinošiem un kavējošiem faktoriem, un bērnudārza vecāku un skolotāju sadarbības izmantošanu, kā veicinošu līdzekli sekmīgai prasmju apguvei. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā darba autore organizējusi pētījumu, kas balstās uz sastādīta programma, kas tika realizēts, lai veidotu sadarbību ar vecākiem, kā arī darba autore izstrādājusi vērtēšanas kritērijus, lai precīzāk apzinātu pētījuma rezultātus. Tika raksturoti bērni pētījuma sākumā un viņu pašapkalpošanās un pašregulācijas prasmes. Pēc šiem pašiem kritērijiem bērni tika vērtēti arī pētījuma beigās. Noslēgumā veikta datu analīze, lai salīdzinātu pētījuma laikā apgūto prasmju attīstības dinamiku un apkopotu vecāku viedoklis par pašapkalpošanās un pašregulācijas prasmēm un pētījuma laikā organizēto sadarbību. Darba noslēgumā apkopoti secinājumi un ieteikumi vecākiem un skolotājiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 55 lappuses, 2 pielikumi, 19 attēli, 2 tabulas. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pašregulācijas prasmes, sadarbība, pirmsskola, ģimene, pirmsskolas vecuma bērni Qualification’s paper author: Arita Kalnina The subject of the study: Model of collaboration between kindergarden parents and teachers to development children’s self-service and self-regulation skills Objective: to study the development of self-service and self-regulatory skills of children of pre-school age because of child-parent and teacher cooperation The work consists of two parts: theoretical justification and empirical part. To achieve the objective, the author in the theoretical part has analysed the scientific literature on self-service and self-regulatory skills of children of pre-school age, the factors contributing to their development, and the use of cooperation between parents and teachers as a means of promoting the successful acquisition of skills. In the empirical part, the author has organised a study based on a program drawn up to develop cooperation with parents, as well as the author has developed evaluation criteria to identify the results of the study more accurately. Children were described at the beginning of the study and their self-service and self-regulatory skills. Children were also evaluated at the end of the study, according to the same criteria. Finally, a data analysis has been carried out to compare the dynamics of skills development acquired during the study and to gather parents' views on self-service and self-regulatory skills and cooperation organised during the study. The end of the work brings together conclusions and recommendations for parents and teachers. The size of the Qualification work: 55 pages, 2 attachments, 19 pictures, 2 tables. Key words: self-service skills, self-regulatory skills, collaboration, preschool, family, pre-school children