5-6 gadus vecu bērnu veselīga dzīves veida izpratnes veicināšana caur fiziskajām aktivitātēm
Author
Temicka, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors- Solvita Temicka Kvalifikācijas darba vadītājs- Mg. izgl. zin Agita Klempere - Sipjagina Kvalifikācijas darba temats: “5-6 gadus vecu bērnu izpratnes veidošanās par veselīgu dzīvesveidu pirmsskolā caur fiziskajām aktivitātēm”. Ikdienas ritmā cilvēki mēdz aizmirst pašu svarīgāko, kas ir mūsu veselība un ar to saistītas darbības. Veselīga dzīvesveida veicināšana no mazotnes veicinās tās izpratni visas dzīves garumā un kļūs par dzīvesveidu. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teoriju par veselīgu dzīvesveidu. 2.Meklēt un raksturot veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas pirmsskolā. 3.Izstrādāt vērtēšanas kritērijus un novērtēt bērna izpratni par veselīgu dzīvesveidu. 4.Veikt vecāku anketēšanu saistībā ar veselīga dzīvesveida paradumiem ģimenē. 5.Izstrādāt pedagoģiskus pasākumus veselīga dzīvesveida izpratnes sekmēšanai. Izvirzītā hipotēze- Veselīga dzīvesveida izpratnes veidošana bērnam būs sekmīga, ja pedagogs panāks, ka bērni ar prieku iesaistās dažādās veselīgās nodarbēs. Izmantotās metodes- Teorētiskā literatūras analīze, bērnu pedagoģiskais novērojums, pārrunas ar bērniem, vecāku anketēšana Pētījuma bāze- Madonas novada pirmsskolas izglītības iestāde “X”, respondentu skaits 10 bērni, 10 vecāki. Darba apjoms: 48 lapaspuses, 15 tabulas, 9 attēli, 36 literatūras avoti un 5 pielikumi Atslēgas vārdi: Veselīgs dzīvesveids, pirmsskola, fiziskā aktivitāte Author of the Diploma Paper - Solvita Temicka Supervisor of the Diploma Paper - Mg.sc.edu. Agita Klempere Sipjagina Subject of the Diploma Paper: “Promoting a healthy lifestyle of 5-6 year old children through physical activities”. In the rhythm of everyday life, people tend to forget about the most important aspect of our lives - our health and activities that are related to it. Encouraging a healthy lifestyle from a young age will boost the awareness of it and eventually develop into a habit. Research tasks: 1.to analyze the theory of healthy lifestyle habits. 2.to search for and characterise ways of promoting healthy lifestyle habits in preschool. 3.to develop evaluation criteria and assess a child's understanding of healthy lifestyle habits. 4.to develop a survey for parents in relation to healthy lifestyle habits in the household. 5.to develop pedagogical measures for promoting healthy lifestyle awareness. The proposed hypothesis is that building a healthy lifestyle awareness for a child will be successful if the teacher succeeds in getting children to willingly participate in a variety of healthy activities. Methods used - theoretical analysis of literature, pedagogical observation of children, interviews with children, surveying of parents The base of the research - Madona county preschool education institution “X”, number of respondents - 10 children, 10 parents Volume of work: 48 pages, 15 charts, 9 images, 36 sources of literature, and 5 appendixes Key words: Healthy lifestyle, preschool, physical activity