Bērnu pašapziņas attīstības veicināšana jaunākajā pirmsskolas vecumā
Author
Jaškule, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs tika izstrādāts par tēmu “Bērnu pašapziņas attīstības veicināšana jaunākajā pirmsskolas vecumā”. Pētījuma mērķis: Noteikt bērnu pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmienu efektivitāti jaunākajiem pirmsskolas vecuma bērniem. Hipotēze: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas attīstība veidosies veiksmīgi, ja darbā ar bērniem tiks izmantotas dažādas metodes un paņēmieni (rotaļas, dzejoļi, pirkstiņu rotaļas), kas veicinās bērnu pašapziņas attīstību. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pašapziņas attīstību un tās veicināšanas iespējām jaunākajiem pirmsskolas vecuma bērniem. Bakalaura darba praktiskajā daļā tika izstrādāts pētījuma plāns, izvēlētas izpētei nepieciešamās metodes: pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā darbība. Pētījumā piedalījās 15 jaunākā pirmsskolas vecuma (2-3 gadu vecumā) grupas bērni. Tika izstrādāti bērnu pašapziņas attīstības līmeņa novērošanas kritēriji, veikts bērnu attīstības līmeņa novērtējums un apstrādāti iegūtie rezultāti. Bērnu pašapziņas attīstības veicināšanai tika izstrādāts plāns. Izvēlēti veicināšanas līdzekļi un uzdevumi, iekļaujot ikdienas ritmā dažādas pirkstiņu rotaļas, rotaļas un dzejoļus pozitīvas pasaules uztverei. Tika veikts atkārtots bērnu pašapziņas attīstības līmeņa novērtējums, apstrādāti pētījuma rezultāti un izdarīti secinājumi. Pēc izstrādātā pētījuma rezultātiem var secināt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts. Pētījuma beigās bērniem pašapziņa tika paaugstināta, izmantojot pašapziņas attīstības veicināšanas metodes un līdzekļus pedagoģiskajā darbā pirmsskolā. Atslēgas vārdi: BĒRNS, PAŠAPZIŅA, PAŠAPZIŅAS ATTĪSTĪBA, SEVIS APZINĀŠANĀS, AUGSTA PAŠAPZIŅA, ZEMA PAŠAPZIŅA, DROŠĀ PIESAISTE, POZITĪVAS PASAULES UZTVERE, ROTAĻA, PIRKSTIŅU ROTAĻA, DZEJOĻI. Bakalaura darba apjoms: 60 lpp., 15 attēli, 7 tabulas, 4 pielikumi un 47 literatūras avoti. The bachelor’s thesis was drawn up on the topic “Promoting the development of children’s self-confidence in the youngest pre-school age”. The aim of the research: To determine the effectiveness of methods for promoting the development of the youngest pre-school children’s self-confidence. The thesis consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part included the research and analysis of pedagogical and psychological literature on the development of self-confidence and the possibilities of its promotion for the youngest pre-school children. In the practical part of the bachelor’s thesis, a research plan was developed, the methods necessary for the research were selected: pedagogical observation and pedagogical activity. 15 children of the youngest pre-school age group (2-3 years old) participated in the study. Criteria for monitoring the level of development of children’s self-confidence were developed, the level of development of children was assessed and the obtained results were processed. A plan was developed to promote children’s self-confidence. Promotional tools and tasks have been chosen, including various finger games, games and poems for the perception of a positive world in the daily rhythm. The level of development of children’s self-confidence was re-assessed, the results of the study were processed and conclusions were made. According to the results of the research drawn, it can be concluded that the aim of the research has been achieved. At the end of the study, children’s self-confidence was raised by using methods and tools to promote the development of self-confidence in pre-school pedagogical work. Key words: CHILD, SELF-CONFIDENCE, DEVELOPMENT OF SELF-CONFIDENCE, SELF AWARENESS, HIGH SELF-CONFIDENCE, LOW SELF-CONFIDENCE, SAFE ATTACHMENT, POSITIVE WORLD PERCEPTION, GAME, FINGER GAMES, POEMS. The volume of bachelor’s thesis: 60 pages, 15 figures, 7 tables, 4 appendices and 47 literature references.