Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veidošanās pirmsskolas izglītības vidē
Автор
Sīpola-Rakšte, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors: Sandra Sīpola – Rakšte Bakalaura temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju veidošanās pirmsskolas mācību vidē Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveidošanos mācību vidē Pētījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par sadarbības prasmju pilnveidi; raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes problēmas kontekstā; organizēt empīrisko pētījumu par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveidi pirmsskolas mācību vidē un pamatot izvēlētās metodes; analizēt empīriskā pētījuma par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveidi pirmsskolas izglītības vidē iegūtos datus. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek pētītas un analizētas pedagoģijas, psiholoģijas, pirmsskolas un ārzemju zinātnieku atziņas par sadarbības prasmēm, bērnu sadarbības prasmju apguves īpatnībām un to ietekmējošiem faktoriem. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums, lai noskaidrotu kā izglītības vidē var pilnveidot sadarbības prasmes, tai skaitā saskarsmes un sociālās prasmes vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījumā izvirzīti kritēriji: Tika izstrādāti ieteikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveidei mācību vidē. Darba apjoms: 43 lappuses, 3 tabulas, 15 attēli, 1 pielikums, 36 literatūras avoti, 6 ārzemju literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sadarbība, saskarsme, sociālās prasmes, mācību vide, mācību jomu centri. Author of the bachelor's thesis: Sandra Sīpola – Rakšte Bachelor's thesis topic: Development of cooperation skills of oldest pre-school children in the pre-school educational environment Aim: Theoretical and practical research of the cooperation skills development for oldest preschool children in the educational environment Tasks of the research: to analyze the knowledges of pedagogy and psychology about the development of cooperation skills; to describe the cooperation skills of oldest preschool children in this context; to organize an empirical study about the improvement of cooperation skills of oldest pre-school children in the pre-school educational environment and to explain the reasons of the chosen methods; to analyze the obtained data from empirical research about the improvement of cooperation skills of oldest pre-school children in the pre-school education environment. In the theoretical part of the bachelor’s thesis are researched and analyzed the knowledges of pedagogy, psychology, preschool and foreign scientists’ knowledges about cooperation skills, about the acquisition of specific aspects of children' cooperation skills and its influencing factors. In the empirical part of the bachelor's thesis has been made research to find out how to improve the oldest preschool children’ co-operation skills, including communication and social skills in the educational environment. This study sets criteria: There were developed recommendations for pre-school teachers to improve the co-operation skills of oldest pre-school children in the educational environment. Thesis consists of 43 pages, 3 tables, 15 figures, 1 appendix, 36 literature sources, 6 foreign literature sources. Keywords: cooperation, communication, social skills, educational environment, learning centers.