5-6 gadīgu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana ārā vidē
Author
Vīksnīte, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes studentes Sigitas Vīksnītes anotācija bakalaura darbam ,, 5 – 6 gadīgu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana āra vidē.” Izvirzītā hipotēze: ,,5 - 6 gadīgu bērnu matemātiskās prasmes nodarbībās āra vidē pirmsskolā sekmēsies, ja skolotājs: piedāvās interaktīvus uzdevumus. Darba aktualitāte ir brīvdabas pedagoģijas integrēšana vecākā pirmskolas vecumposma mācību saturā, sekmējot matemātisko prasmju apguvi, kā arī veicinot bērnu ieinteresētību ar dažādu, interaktīvu uzdevumu piedāvāšanu. Darba autore veica teorētisko literatūras analīzi, lai saprastu kādas ir bērnu spējas šajā vecumā, kāda ir programma, kas viņiem jāapgūst un ar kādām metodēm to var izdarīt, izmantojot brīvdabas pedagoģijas iespējas. Empīriskais pētījums tika veikts divos posmos. Pirmajā posmā tika novadītas rotaļnodarbības ārā ar 12 bērniem un veikta vecāku anketēšana. Otrajā posmā tika veikts kontrolmērījums novadot iepriekš, pēc plāna izstrādātās nodarbības, citas grupas 16 bērniem, kā arī tika veikta pedagogu aptauja par konkrēti izvirzītiem, ar pētījumu saistītiem jautājumiem. Pirmā un otrā posma pētījuma rezultāti atspoguļo bērnu individuālos rezultātus vairākos kritērijos, pēc kuriem tika vērtēta bērnu matemātisko prasmju apguve. Veiktais pētījums apliecina to, ka matemātisko prasmju apguve āra vidē tiek sekmēta, ar skolotājas piedāvātajiem interaktīvajiem uzdevumiem. Bakalaura darbs, ietverot teorētisko daļu un empīrisko daļu, sastāv no 61 lapas ar 7 tabulām, 16 attēliem un 32 informācijas avotiem. Kā arī darbā ir ietverti 4 pielikumi. of Sigita Vīksnīte, a student of the University of Latvia, for a bachelor's thesis “Promotion of mathematical skills of 5-6 year old children in an outdoor environment”. Hypothesis put forward: “Mathematical skills outdoor lessons for 5 and 6-year-old children in a pre-school will be successful if the teacher offers interactive tasks”. The topicality of the work is the integration of outdoor pedagogy into the curriculum of the older pre-school age group, promoting the acquisition of mathematical skills, as well as promoting children's interest by offering various interactive tasks. The author performed a theoretical analysis of the literature to understand the abilities of children at this age, what is the program they need to learn and what methods can be used to do it using the possibilities of outdoor pedagogy. The empirical study was conducted in two stages. In the first stage, play activities with 12 children were conducted in outdoor environment and a survey of parents was conducted. In the second stage, a control measurement was carried out by leading a lesson according to the previously prepared plan to other group of 16 children, as well as a survey of teachers on specific research-related issues. The results of the first and second stages of the study reflect the children's individual results in a number of criteria, according to which the acquisition of children's mathematical skills was assessed. The research confirms that the acquisition of mathematical skills in the outdoor environment is facilitated by the interactive tasks offered by the teacher. The bachelor's thesis, including the theoretical part and the empirical part, consists of 61 pages with 7 tables, 16 images and 32 sources of information. The work also includes 4 attachments.