Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorPupiņš, Vitālijs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:35Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85260
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57401
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās. Darba mērķis – pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos, izmantojot literāros darbus. Bakalaura darba uzdevumi Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par bērnu runas un valodas attīstību. Izzināt literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Veikt pētījumu par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā – tiek izpētītas pedagogu, psihologu, valodnieku un filosofu atziņas par valodu un runu, par bērnu stāstīprasmi. Runas un valodas raksturojums un stāstītprasmes sekmēšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Daiļliteratūra - kā līdzeklis bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Empīriskajā daļā – Parādīta bērnu stāstītprasmes veidošanās izpēte literāro darbu iepazīšanas procesā, sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu stāstītprasmes raksturojums pētījuma sākumā, tiek izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes līmeņa noteikšanai. Teorētiskajā daļā tika iegūta informācija par literārajiem darbiem, kurus izmantojot, var sekmēt bērnu stāstīprasmi. Aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem – ir aplūkota stāstītprasmes veidošanās literāro darbu, attēlu un bērnu zīmējumu izmantošanas ietekmē. Iegūtie rezultāti ir analizēti un apskatāmi tabulās un diagrammās. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasme tiks sekmēta, ja izvēlas bērniem saprotamus un aktuālus literāros darbus, tiks izmantotas ilustrācijas, kas rosina bērnus izdomāt kādu stāstu, un ja tiek radīta stāstīšanu rosinoša vide. Bakalaura darba apjoms – 53 lapa, 24 attēli, 4 tabulas un 2 pielikumi. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido 33 vienības latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: literārie darbi, stāstītprasmes sekmēšana, vidējais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe subject of the bachelor's thesis – The formation of the storytelling skills of middle-school age children. The aim of the work is to study the formation of the storytelling skills of middle-school age children using literary works. Bachelor's thesis tasks To analyse psychological and pedagogical literature on children's speech and language development. Explore the possibilities of using literary works to promote children's storytelling skills. To conduct a study on the formation of the skills of middle-school age children. The work consists of two parts – the theoretical and empirical part. In the theoretical part – the insights of teachers, psychologists, linguists and philosophers on language and speech, about children's storytelling skills are explored. Speech and language characteristics and opportunities to promote speaking skills for middle-school age children. Fiction - as a means of promoting children's storytelling skills. Empirical part – The study of the formation of children's storytelling skills in the process of getting to know literary works is shown, the methodological justification of the study is provided, the characteristics of children's storytelling skills at the beginning of the study are provided, criteria for determining the level of children's storytelling skills are developed. In the theoretical part, information was obtained about literary works, which can contribute to children's storytelling skills. Practical work with children is described – the formation of narrative skills under the influence of literary works, images and children's drawings is discussed. The obtained results are analyzed and can be viewed in tables and diagrams. The study confirmed the hypothesis that the storytelling skills of middle-school age children will be promoted if children choose literary works that are understandable and topical for children, illustrations that encourage children to come up with a story will be used, and if an environment stimulating storytelling is created. Bachelor's thesis – 53 pages, 24 images, 4 tables and 2 additions. The list of literature and sources used shall consist of 33 units in Latvian, English and Russian. Keywords: literary works, promotion of storytelling skills, average preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectstāstītprasmes sekmēšana
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectnav
dc.subjectnav
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšana
dc.title.alternativePromoting storytelling skills in middle school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record