Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju sekmēšana rotaļās dabā
Author
Pilskalne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju sekmēšana rotaļās dabā. Bakalaura darba mērķis - Teorētiski un praktiski izzināt un analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veidošanos rotaļās dabā. Teorētiskā daļa – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze norāda, ka emocijas ir cilvēka dzīves pamats. Bērnos emocionālā attīstība veidojas līdz četru gadu vecumam. Rotaļas ir bērna ikdiena un rotaļājoties bērns mācās un apgūst svarīgas dzīves mācības. Rotaļas dabā un ar dabas materiāliem pozitīvi sekmē bērnu emocionālo attīstību. Empīriskā daļa – rotaļu analīze pierāda, ka rotaļājoties dabā un izmantojot dabas materiālus, bērniem tiek novērotas pozitīvas emocijas, vēlme darboties atkārtoti un pastiprināta interese par veicamajiem uzdevumiem. Pētījumā tika analizētas bērnu pozitīvās emocijas, pēc izveidotiem kritērijiem, kuras tika novērotas rotaļās dabā un ar dabas materiāliem. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze - bērns gūst pozitīvas emocijas rotaļās, ja bērnam piedāvā dažādas,vecumposmam atbilstošas rotaļas ar dabas materiāliemun bērns rotaļājas dabā. Bakalaura darba struktūra – ievads, divas nodaļas ar vairākām apakšnodaļām, 2 tabulas, 4 attēli, 47 izmantotās literatūras avoti. Bakalaura darbs apjoms – 54 lapas. Bachelor thesis topic – Promoting the positive emotions of preschool children in outdoor play. The aim of the bachelor's thesis – Theoretically and practically find out and analyze the formation of positive emotions of preschool children in outdoor play. Theoretical part – pedagogical and psychological analysis of the literature shows that emotions are the basis of human life. In childrens emotional development develops till age of four. Play is a childs daly life and with playing children learns important life lessons. Playing in outdoor and with nature materials positively promotes childrens emotional development. Empirical part – game analization proves that if children are playing outdoor and with nature materials they observe positive emotions. Children wants to to play the game again and shows the interest about games tasks. Children positive emotions was analyzed according to established positive emotion criteria. Positive emotions were observed in outdoor play and with nature materials. In the course of the research, the hypothesis was confirmed – child gains positive emotions in play if is offered various age-appropriate games with natural materials and is playing outdoor. Structure of the bachelor's thesis – introduction, two chapters with several subsections, 2 tables, 4 images, 47 references. The volume of the bachelor's thesis is 54 pages.