Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorŠuļja, Alla
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:36Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85271
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57409
dc.description.abstractBakalaura darba temats – Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba mērķis – pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām, kurās ir vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā – iekļauta informācija par radošuma būtību un radošo darbību pedagogu, psihologu teorijās, sniegts vispārīgs radošuma, radošuma attīstības raksturojums 5 – 6 gadīgiem bērniem, analizēti literārie darbi kā līdzeklis bērnu radošuma atraisīšanai un sekmēšanai. Viens no svarīgākajiem dzīves posmiem bērna dzīvē ir pirmsskolas vecums, jo šajā laikā bērnam nav robežu izzinot pasauli, kas ir neatņemama sastāvdaļa zinātkāres veicināšanai. Literārie darbi bagātina, paplašina, audzina, iedvesmo bērnu, rada priekšstatu par pasauli, lai augot bērns spētu vispusīgi attīstīties. Empīriskajā daļā – sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu radošuma raksturojums pētījuma sākumā un beigās, izstrādāti kritēriji bērnu radošuma vērtēšanai, kā arī atspoguļoti bērnu radošie darbi. Iegūtie rezultāti ir analizēti, apkopoti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi atraisa un sekmē bērnu radošumu tad, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērna vecumposmam, interesēm, attīstības pakāpei, pieredzei; tie tiek mērķtiecīgi/jēgpilni pārrunāti un pedagogs atbalsta bērna pašizpausmi. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 7 tabulas, 47 attēli, 3 pielikumi, secinājumi, 48 literatūras un informācijas avoti, no kuriem 3 svešvalodā. Darba apjoms – 76 lpp. Atslēgas vārdi: radošums, iztēle, literārie darbi, vecākais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is to promote the creativity of older preschool children in the process of getting to know literary works. The aim of the bachelor's thesis is to study the development of creativity in older preschool children in the process of getting to know literary works. The bachelor's thesis consists of two parts, which have several subchapters. The theoretical part - includes information on the essence of creativity and creative activity in the theories of teachers, psychologists, provides a general description of creativity and creativity development for 5-6 year old children, analyzes literary works as a means to unleash and promote children's creativity. One of the most important stages in a child's life is preschool age, because during this time the child has no limits to exploring the world, which is an integral part of fostering curiosity. Literary works enrich, expand, nurture, inspire the child, create an idea of the world so that the child can develop comprehensively as he or she grows up. In the empirical part - the methodological substantiation of the research, the characterization of children's creativity at the beginning and end of the research are provided, the criteria for the evaluation of children's creativity are developed, as well as children's creative works are reflected. The obtained results are analyzed, summarized and presented in tables and diagrams. During the research, the hypothesis was confirmed that literary works unleash and promote children's creativity if they are selected according to the child's age, interests, stage of development, experience; they are purposefully/meaningfully discussed and the teacher supports the child's self-expression. Structure of the bachelor's thesis: introduction, two chapters, 7 tables, 47 figures, 3 appendices, conclusions, 48 sources of literature and information, of which 3 in a foreign language. Thesis consists of: 76 pages. Keywords: creativity, imagination, literary works, senior preschool age
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectiztēle
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromoting the creativity of older pre-school children in the process of getting to know literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record