Bērna patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā
Author
Upeniece, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats – bērna patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā. Darba autore – Linda Upeniece Šī darba galvenais mērķis teorētiski izpētīt pašapkalpošanās prasmju attīstību un sekmēšanu mākslas jomā, praktiski vērot bērnu darbības, kā arī radīt interesi par mākslas jomu ar bērniem darbojoties. Kvalifikācijas darba sastāvā ir atrodamas divas nodaļas un apakšnodaļas. Pirmajā nodaļā ir aprakstīts, patstāvības attīstības raksturojums pirmsskolas vecuma bērnam, mākslinieciskā darbība kā radošas personības izpausmes veids un kāda ir vides nozīme patstāvības veicināšanai, pamatojoties uz pedagogu un psihologu atziņām. Otrajā nodaļā ir aprakstīti vērojumi un veikta izpēte par 3-4 gadus vecu bērnu patstāvības prasmju veicināšanu, pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas rezultātiem un praktiski veiktām pedagoģiskajām darbībām. Secinājumi tika izdarīti balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem un tika atbildēts uz kvalifikācijas darba sākumā izvirzīto jautājumu - kad mākslinieciskajā darbībā tiek sekmēta pirmsskolas vecuma bērna patstāvība, ja pirmsskolā ir atbilstoša vide, un pedagogs ir atbalsts bērnam. Kvalifikācijas darba apjoms – 43 lapaspuses, 2 nodaļas, 6 apakšnodaļas, 6 attēli, 2 tabulas, 2 pielikumi un tika izmantoti 32 literatūras un citi avoti. Atslēgvārdi – mākslas joma, vide pirmsskolā, 3-4 gadus veci bērni, bērna patstāvības veicināšana, pedagoģiskais process. Subject of qualification work – Developing the independence of the child in artistic activities. Work author – Linda Upeniece The main goal of this work is to theoretically explore the development and promotion of self-service skills in the arts field, to watch children's practical activities, and to create an interest in the field of art with children in action. The qualification work consists of two chapters and subdivisions. The first chapter describes the nature of the development of self-sufficiency for a child of pre-school age, artistic activity as a form of creative personality and the importance of the environment for promoting independence based on the knowledge of educators and psychologists. The second chapter describes observations and research on the promotion of the skills of self-sufficiency of children aged 3-4 on the basis of pedagogical observation results and practical pedagogical activities. The conclusions were drawn on the basis of the results of the study and answered the question raised at the beginning of the qualification work: when artistic action promotes the autonomy of a child of pre-primary age, where the pre-school environment is appropriate, and the teacher is in support of the child. The size of the qualification work: 43 pages, 2 chapters, 6 sub-sections, 6 pictures, 2 tables, 2 attachments and 32 literature and other sources were used. Keywords: arts, pre-school environment, children 3-4 years old, promoting child autonomy, teaching process.