Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorZīverte, Samanta Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:37Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85278
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57413
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma- “Pašapkalpošanās prasmju veidošanās 1.5.-3. gadus vecam bērnam.” Darba autore- Samanta Elīna Zīverte Darba vadītāja – Mg.paed. Inese Eglīte Pētījuma objekts- Rotaļa 1.5-3 gadīgiem bērniem. Pētījuma priekšmets- 1.5-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve. Pētījuma mērķis- pētīt rotaļu izmantošanu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Hipotēze: rotaļas veicina pašapkalpošanās prasmju veidošanos bērniem vecumposmā no 1.5-3 gadu vecumam. Pašapkalpošanās prasmju apguve 1.5-3 gadīgiem bērniem rotaļās būs sekmīga, ja: •pedagogs organizēs un vadīs atbilstošas rotaļas; •pedagogs sekmēs bērnu iesaistīšanos rotaļās; •pedagogs pilnveidos mācību vidi. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un pētījuma daļas, secinājumiem un izmantotās literatūras saraksta. Darba teorētiskajā daļa autore pēta, analīze un apkopo dažādu autoru literatūru un viedokļus par bērnu pašapkalpošanos un rotaļu nozīmi vecumā no 1.5-3.gadiem. Bērna paši pirmie pašapkalpošanās pamati tiek ielikti ģimenē un ja tiem ļaus pilnvērtīgi attīstīties, tad bērnam būs vieglāk apgūt visu pašam un gūt patstāvību. Darba pētījuma daļā autore pēta bērnu pašapkalpošanās prasmes uz roku mazgāšanu un apavu vilkšanu. Veic ievaddiagnosticēšanu pētījuma sākumā. Piedāvā pedagoģisko mācību procesu atbilstoši bērna vecumam un spējām, veido jēgpilnu mācību procesu, lai attīstītu izvēlētās pašapkalpošanās prasmes. Praktiskās daļas beigās veic datu analīzi apkopojot visus datus, salīdzina beigu datus ar ievaddiagnosticēšanas datiem, lai secinātu vai mācību process ir palīdzējis bērniem pilnveidot pašapkalpošanās prasmes. Kvalifikācijas darba apjoms – 63 lapas, 2 tabulas, 21 attēls, 57 izmantotie literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Pašapkalpošanās prasmes, 1.5-3.gadi, pats, patstāvība.
dc.description.abstractThe title of the qualification paper Formation of Self-service Skills for Children at the age of 1.5-3. The author: Samanta Elīna Zīverte Supervisor: Mg.paed. Inese Eglīte The object of the research: play for 1.5-3 years old children. The subject of the research: acquisition of self-service skills for 1.5-3 years old children The objective of the research: is to study the use of play in promoting self-service skills. Hypothesis: play contributes to the development of self-service skills in children aged 1.5-3 years. Acquisition of self-service skills in play for 1.5-3 year olds will be successful if: • the teacher organizes and conducts appropriate games; • the teacher encourages children's involvement in play; • the teacher improves the learning environment. The research paper consists of the theoretical and the study part, conclusions and a list of bibliography. In the theoretical part, the author studies, analyses and summarizes literature and opinions of various authors on the importance of self-service and play for children aged 1.5-3. The child's very first self-service foundations are laid in the family and if they are allowed to develop fully, then it will be easier for the child to learn everything themselves and gain independence. In the part of the study, the author explores children's self-service skills on hand washing and putting on shoes. The author performs an introductory diagnosis at the beginning of the study, offers pedagogical education process according to the age and abilities of the child, creates a meaningful learning process in order to develop the chosen self-service skills. At the end of the practical part, data analysis is carried out by compiling all data, comparing the final data with introductory diagnosis data in order to conclude whether the learning process has helped children to develop self-service skills. The volume of the qualification paper – 63 pages, 2 tables, 21 images, 6 annexes, 57 sources of literature. Keywords : self-service skills, 1.5-3 years, oneself, independence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subject1.5-3 gadi
dc.subjectPats
dc.subjectPatstāvība
dc.titlePašapkalpošanās prasmju veidošanās 1.5-3 gadu veciem bērniem
dc.title.alternativeFormation of Self-service Skills for Children at the Age of 1.5-3.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record